Is het jouw karakter wat een meningsvraag beantwoordt of is het jouw verstand?

Ik bedoel het precies zoals ik het vraag, ik weet het nl.
zelf niet echt, ik twijfel, dus probeer het te onderbouwen als het mogelijk is.

amc
14 jaar geleden
2K

Het beste antwoord

Ik denk dat verstand het meeste invloed heeft op hoe je een meningsvraag beantwoord.
Je karakter bepaald meer op HOE je een vraag beantwoord, een persoon nadert.

Ook kan je gevoel bepalen hoe je beantwoord, maar ik denk dat dat per persoon anders is.

And last but not least; je afkomst speelt een grote rol.
Kom je van een gelovig afkomst zal je de vraag anders beantwoorden wanneer je bent opgegroeid in een wetenschappelijke situatie (met bijv. een wetenschapper als vader).

Bij mij werkt het zo.
Eerst laat ik mijn gevoel op me in gaan, ik kijk hoe ik me erover voel.
Dan gebruik ik mijn verstand om te kijken of ik het met mijn eigen informatie eens ben.

Deze 'methode' heb ik met deze vraag, uiteraard, ook gebruikt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
amc
14 jaar geleden
Heel goed.+1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Er staat nog geen +1 :D
amc
14 jaar geleden
Moeilijk een beste antwoord te kiezen. Dit sprak me het meest aan, mede doordat het zo uitgebreid is en daar hou ik van.

Andere antwoorden (11)

Mijn gevoel doet dat, niet mijn karakter... En zeker niet mijn verstand...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
AWM
14 jaar geleden
Dat was inmiddels wel duidelijk.
amc
14 jaar geleden
Komt je gevoel niet voort uit je karakter? Ik bedoel als je een gevoelsmens bent, heb je dan geen zachtaardig karakter? Toch een + van mij omdat je me hebt geantwoord en daarvoor bedankt.
In mijn mening: je verstand:

Je verstand voedt je karakter. Je verstand is namelijk niets meer dan de combinatie van wat er in je hersenen geprogrammeerd is bij geboorte + wat er na de geboorte aangeleerd is. Hoe je omgaat met alles wat er om je heen gebeurd noemen we jouw set van normen en waarden, welke gebaseerd zijn op jouw gevoel voor goed & kwaad. Dit wordt opgebouwd gedurende je leven door afstemming met de maatschappij waarin je leeft.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik denk allebei, mijn karakter zegt iets over hoe ik iemand benader en mijn verstand geeft antwoord op de vraag dus wat weet ik over die vraag. Goeie vraag +
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
amc
14 jaar geleden
Dank je+1
Het is een karaktertrek, dat ik graag mensen help, ervaringen deel. Maar mijn verstand heeft mij geholpen om met de ervaringen die het leven mij heeft gegeven, zo om te gaan, dat ik er van heb kunnen leren. Van sommige ontdekkingen in dat verwerkingsproces ben ik een blijer, steviger mens geworden : ook dat deel ik graag uit, in de hoop, dat anderen er iets mee kunnen, of het hen kan helpen.
In die combinatie van karakter en verstand, maar zeker ook met een grote dosis empathie, beantwoord ik meningsvragen
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
amc
14 jaar geleden
Heel goed, dank je wel +1
Mijn gevoel... maar mijn gevoel is mijn mening, en of dat een ''versrtandig'' antwoord is,,,, tja,,, dat is weer jouw mening !
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
amc
14 jaar geleden
Om over na te denken. Dank je+1
Kan je die zaken dan scheiden?
Wil je die zaken wel scheiden?
Ik niet!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik denk dat het geen van beide is: Vaak is je antwoord op een meningsvraag afhankelijk van je stemming. Als je in een milde bui bent, en een collega/vriendin vraagt je of haar nieuwe jurk je staat, zul je milder oordelen dan wanneer je ruzie hebt met de chef, ongesteld moet worden of om andere redenen de pest in hebt.

Het zou zo moeten zijn dat je verstand wordt aangesproken als er naar je (welonderbouwde) mening gevraagd wordt.
Door opvoeding en sociale omgangsvormen weet een ieder hopelijk de echte valse kantjes van zijn of haar karakter te onderdrukken als er naar meningen gevraagd wordt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je verstand doet uiteindelijk het antwoorden. Dat moet namelijk in taal en je verstand is de enige die gesproken of geschreven taal kan brengen.

Je gevoel of karakter kan wel een richting opsturen maar het moet door je verstand dus als die het niet accepteert komt het er niet door. Dan kom je niet uit je woorden.

Het is natuurlijk erg afhankelijk van het onderwerp of je gevoel of karakter er überhaupt aan te pas komt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Antwoorden doen we met ons verstand, maar oordelen (die gaan vaak aan de antwoorden vooraf) doen we met ons gevoel.

En achteraf verzinnen we er dan eventueel een rationele apologie bij.
14 jaar geleden
amc
14 jaar geleden
Oók goed. Bedankt.+1
Je karakter geeft geen antwoord en je verstand ook niet. Je mening wordt o.a. bepaald door je stemming.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
alle bei natuurlijk, en iedereen had mijn vraag gelezen blijkbaar -.-