Wie heeft kennis of ervaring met: I say: (bij)Vaginale Klachten?

Nog niet lang geleden stelde ik een andere vraag voor dochter, die via de HA en gynacoloog intussen wel 12 x en verschillende AB/anti candidakuren kreeg.
ALS ze al werken is het zeer kort...
Volgens kweek is het wel Candida Albicans , in lichte mate hoewel de klachten soms heftig zijn...

Intussen kreeg ze van de Gyn een 25 dagen kuur ( flucanazol ..30 dagen 150 mg ) en heeft na nu ook weer 16 dagen nog steeds net zoveel klachten als voor de kuur.

Gyn. en HA staan niet open voor wat Cryo hier op GV als optie gaf, dus blijft lastig allemaal!

Ze vroeg me net over bovenstaande middel. Is dit onzin, commercie of zou dit ook kunnen helpen?
Ze heeft intussen ook al enige tijd een " candida dieet" .

Toegevoegd na 3 uur:
Hier ook meer over I Say product en de samenstelling : https://www.gezondheidaanhuis.nl/nl/product/19380/Vaginale-Klachten-I-Say-14-tabletten

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Hoi, helaas heb ik inmiddels heel veel ervaring met vaginale klachten... Wat je eerdere vraag is kan ik zo snel niet terugvinden (mobiel), maar na zowat alles geprobeerd te hebben bleek bij mij uiteindelijk een combinatie te helpen. Ik begon met extra vitamine C en cranberries, om de balans te herstellen (had ik ergens gelezen en ik was zo ver dat ik álles probeerde). Daarbij ging ik veel meer water drinken, veel minder (geraffineerde) suiker en rust. (Een echt dieet was het niet; ik lette alleen op de suikers) Zorgen dat ik om uiterlijk 23.00 in bed lag, gedouchet en wel (geen zeep of ander soort "spoelmiddel" voor daarbeneden gebruiken!), minimaal 7 uur slaap (dat gold dus voor mij, verschilt denk ik per persoon). Daarbij ging ik ook lossere kleding dragen; die heerlijk strakke spijkerbroek waar mijn fijne lijntje zo mooi in te zien was, verdween (en bleef!) in de kast. Het duurde een kleine maand, en ik kon eerst niet geloven dat het gewerkt had, maar: geen bultjes of ander soort uitslag meer, de jeuk nagenoeg verdwenen, en ik kon weer normaal zitten....Een wereld van verschil! Nu nog merk ik, als ik te weinig slaap en te veel zooi (suikers!) eet, dat het daar beneden begint te jeuken, ervaring leert dat als ik dat negeer, het binnen no time vol zit met bultjes en dan kan ik weer opnieuw beginnen.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100