hoe kan je diaree krijgen van een jetlag?

Ik ben laats naar Miami geweest, toen ik terug kwam in Nederland moest ik vaak naar de WC.
ik heb op wikipedia gezien bij symptomen bij een jetlag is onder andere diaree hoe kan dat?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
2.4K

Het beste antwoord

Je biologische klok raakt ontregeld door het passeren van tijdzones, je dag-nacht ritme wordt verstoord. En zo'n lange zit in de droge lucht die er in een vliegtuig hangt heeft gevolgen. Misschien heb je koffie, of alcoholische drankjes gedronken. Het is beter om veel water te drinken. De maaltijd kan zwaar zijn geweest, ook dat heeft invloed. Je spijsvertering kan daar dus gestresst door raken, met als gevolg dat alles versneld naar buiten wordt gewerkt.
Amadea
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ook heeft vliegen altijd toch enige invloed op het zenuwstelsel. Emoties en gevoelens doen veel meer dan men denkt. Men "rationaliseert" ( doen alsof ze er niet zijn, wegpraten) ze vaak weg, want men schaamt zich voor bijvoorbeeld (lichte) angsten. Je hele lichaam zit dan als het ware in een stress toestand. Die komt er later uit als diarree. Een natuurlijke ontlading van het geheel. Dit proces kan onbewust zijn en natuurlijk ook heel bewust.