Ik heb 's nachts paniekaanvallen. Wat kan ik hiertegen doen?

Het gebeurt niet altijd, maar wel te vaak. Soms schrik ik wakker met een hallucinatie en reageer ik daar in het echt op (door opeens uit bed te stappen bijv). Iemand zei me dat dit komt doordat ik dan te druk ben geweest. Maar nu heb ik sins een aantal maanden regelmatig last van paniekaanvallen met geluid. Volgens mijn vriend begin ik vaak opeens te gillen om bange geluiden te maken. Vaak ga ik dan rechtop zitten, of maak ik me juist heel klein etc. Ik vind dit zelf niet echt prettig (en ook niet voor mijn vriend), ookal heb ik er zelf veel erg in. Wat kan ik doen? En hoe komt dit?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1.1K

Antwoorden (2)

Het beste is om even langs de huisarts te gaan,want een paniekaanval is geen lolletje en zo kom je ook slaaptekort.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
dit kan verschillende redenen hebben.
maar mijn advies is om goed te relatieveren.
als je een soort van houvast hebt aan een gedachte kan je daarop terugvallen.
dit is te trainen.
tevens is de huisarts de gene die je misschien hier meer bij kan helpen om het te voorkomen.
het kan inderdaad zijn dat je draagkracht overbelast is.