Wat is belangrijker ; zelfbewustzijn of innemendheid?

Niet zeggen allebei, maar als je moest kiezen. Waarmee bereik je meer?

amc
14 jaar geleden
1.8K

Het beste antwoord

Het antwoord van Xinix is juist, op de laatste strofe na.
Eerst moet je jezelf goed kennen.
Innemendheid echter is veel meer dan gewenst gedrag vertonen of op het juiste moment de juiste dingen zeggen.
Met ECHTE innemendheid kom je heel ver, veel verder dan met alleen zelfbewustzijn, waarmee je eventueel innemendheid zou kunnen veinzen, het is dan op trucjes en maniertjes gebaseerd, die iedereen aan kan leren en derhalve ook herkenbaar zijn.
Innennendheid echter is een charisma, die onweerstaanbaar is.
Je straalt hartelijkheid, eerlijkheid ,vertrouwen en toegankelijkheid uit die van binnenuit komt.
Mensen voelen en erkennen dat in een split second,
omdat het voortkomt uit liefde voor de mensen waarmee je -ook op dat moment- te maken hebt.
Deze dingen kun je niet aanleren maar wel ontwikkelen als je zelfvertrouwen daar voldoende fundament voor heeft.
Onderschat het effect van innemendheid niet, Princes Maxima is er wereldberoemd door en mee geworden.
Mensen die met haar te maken hebben merken ook dat zij
niet doet alsof, maar zo is als ze zich presenteert.
Zonder deze -in aanleg aanwezige innemendheid-
zou ze dit nooit bereikt hebben, ze komt daardoor met dingen weg die anders forse problemen op zouden leveren. Ze straalt zo dat haar man begint mee te gloeien en groeien, gelukkig.
Met innemendheid bereik je - vanuit wie je bent, het hart van anderen, juist omdat je daarin authentiek bent, met zelfvertrouwen op zich alleen slechts jezelf en in het gunstigste geval je ambities, als je de lat niet te hoog legt,
anders kom je ook nog verwaand over.
Dat kan knap eenzaam zijn.
Streef naar echte innemendheid vanuit liefde en begrip voor je medemens, maak dat talent in je wakker, je zult dan geliefd en geeerd worden, je carriere gaat "vanzelf"omdat je niet voor jezelf hoeft te vechten, dat doen anderen voor je, uit sympathie.
Als belangrijk gegeven meld ik nog, dat echte innemendheid het beste medicijn is tegen haat en jaloezie van anderen.
Ik hoop dat deze aanvulling je verder helpt.
Veel succes.

I
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Met beide kun je evenveel bereiken, maar met innemendheid kun je wellicht meer vrienden kweken.
En vriendschap en steun van vrienden kan van onschatbare waarde zijn.

Ik ga derhalve voor innemendheid.

Want vaak is het in het leven niet het belangrijkste wat je kunt maar wie je kent...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
amc
14 jaar geleden
Goed beantwoord, maar kan je meer als je zelfbewust bent? Volgens mij heeft het niets met intellect te maken.
Toch +1.
Het "Ken uzelf" lijkt me belangrijker dan "Ze vinden me sympathiek".

Toegevoegd na 7 uur:
Kennen boven nemen. Kennis boven bezit.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
amc
14 jaar geleden
dank je.+1
Met zelfbewustzijn bereik je op de lange termijn veel meer.

Je bent je dan bewust van je gedrag en de gevolgen, bewust van je gevoelens en wat je nodig hebt, je bent gelukkiger. En gelukkige mensen krijgen meer voor elkaar omdat ze positief uitstralen.

Innemendheid werkt op de korte termijn beter, als mensen niet de tijd hebben om je te leren kennen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zelfbewustzijn! Als jij zelfbewust bent en er zuiver naar kan kijken. Je bewust bent van het leven, je geweten, goed en kwaad, zal innemendheid ontstaan.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
amc
14 jaar geleden
dank je wel.+1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Jij ook bedankt voor je waardevolle vraag! +
Zelfbewustzijn is van een heel andere aard dan innemendheid...

Zelfbewustzijn komt voordat er innemendheid is... Is er geen zelfbewustzijn dan is er geen innemendheid, is innemendheid, dan moet er zelfbewustzijn zijn, andersom niet...

Met zelfbewustzijn wordt je toneelspeler, met innemendheid kun je in mijn optiek niets worden... Innemendheid daar kun je niet voor kiezen, je hebt het of je hebt het niet...