Ik moet morgen grunten bij een optreden van mij. Helaas heb ik last van mijn keel. Ik kan niet onder het optreden uit. Wat kan ik het beste doen?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1K
Antoni
11 jaar geleden
Ik begrijp niet, dat je niet onder het optreden uit kan. Zijn aan afzeggen enorme negatieve financiële consequenties verbonden, of zo?

Antwoorden (2)

Gaan playbacken is de enige optie. Vertel het wel eerlijk van te voren. Je loopt namelijk risico je stembanden in de vernieling te helpen als je nu tóch gaat grunten. Heb je geen opname van hetgeen je zult gaan uitvoeren, en is playbacken dus niet mogelijk, dan is het misschien een idee om een stemvervormer te gebruiken en een heel uniek nieuw geluid ten gehore te brengen.
Amadea
11 jaar geleden
Veel keelpastilles ,thee met honing , dagje niet praten. grunten is toch hard en vals dus dat maakt niet uit dat ze horen dat je minder bij stem bent.