hoe zwaar moet mijn zoon van 13jaar zijn die 167 cmlang is?

mijn zoon is 13jaar en weegt 65kilo en is ongeveer 165lang en omdat hij voetbalt wil ik dat hij lichter word want ik heb het gevoel dat hij te zwaar is

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.4K

Antwoorden (4)

Hier kun je zijn BMI berekenen: http://www.hartstichting.nl/gezond_leven/bmi_berekenen/
Hij is dus te zwaar volgens de BMI berekening. Zijn ideale gewicht zou liggen tussen 43,5 kg en 59,6 kg. Laat zijn vetmassa eens meten bij een deskundige. Hulp bij afvallen is wel nodig, aangezien hij nog niet volgroeid is en op zijn leeftijd extreem dieëten niet gezond is.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Laatste zin toelichting: extreem dieëten is natuurlijk nooit goed, maar in deze gevallen (leeftijd) is het goed om langs een dieëtist te gaan voor een speciaal dieët.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het is diëtist en diëten en een kind hoeft niet af te vallen, die mag niet meer aankomen en dan is het wachten op de lengtegroei.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Wanneer moeder hem wil af laten vallen, zoals ze zegt, is hulp van een deskundige niet onbelangrijk ;-) zelf aankloten kan zelfs gevaarlijk zijn.
Hij is iets te zwaar,de bmi van kinderen berekenen is niet gebaseerd op het vetpercentage van het kind (de hoeveelheid vet die het lichaam heeft). De bmi berekening is er alleen voor het gewicht van het kind in verhouding tot de lengte. Bij de berekening van de bmi krijg je een betrouwbare uitslag. De combinatie van de berekening en tabel heeft u voldoende informatie om te kijken of uw kind een normaal gewicht heeft. Wanneer uit de test of tabel blijkt dat er sprake is van ondergewicht, overgewicht of ernstig overgewicht neem dan contact op met de huisarts.

BMI bij kinderen berekenen

De body-mass index (BMI) ook wel bekend als de queteletindex (afgekort QI) is een index die de verhouding tussen lengte en gewicht bij uw kind weergeeft. De BMI kan worden gebruikt als indicatie of uw kind overgewicht heeft.

De BMI kan niet altijd gebruikt worden als een betrouwbare maat voor overgewicht bij uw kind aangezien er altijd verschillen zijn in lichaamsbouw. Deze verschillen kunnen niet worden meegenomen in deze berekening. Gebruik deze meting dan ook als een indicatie. Gemiddeld hebben jongens een lagere BMI dan meisjes. Wanneer u vermoeden heeft van overgewicht bij uw kind neem dan contact op met uw huisarts.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je eerste stuk zegt dat de BMI berekening betrouwbaar is bij kinderen, je tweede stuk zegt dat dit niet altijd betrouwbaar is.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Klopt,maar het staat er toch echt op die site.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ja, het spreekt elkaar een beetje tegen. Ik denk sowieso dat deskundig advies niet onbelangrijk is in dit geval.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dat is zeer zeker niet onbelangrijk,de huisarts kan hier meer in betekenen of de zoon van vs moet vaak snoepen en junkfood eten want dan is het een kwestie van deze dingen vermijden.
http://www.zuivelonline.nl/?PageID=968

Op deze site staat een bmi wijzer speciaal voor kinderen. Je zoon heeft een bmi van 23,88 ver in het vakje overgewicht. Hij zal tussen de 5 en de 7 kilo kwijt moeten raken. Of niets bijkomen en in de lengte gaan groeien. Niet dieeten lekker sporten en gezond eten maken.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Er is een speciale BMI inderx voor kinderen. Deze vind je hier:
http://www.hoezwaar.nl/bmi-berekenen-kind.html