Als ik mijn biceps train, merk ik dat ik mijn onderarmpen heel erg mee train. Hoe kan ik dit voorkomen?

Ik train met een gewicht met de ouderwetse manier om biceps te trainen: arm voor je uit strekken en dan alleen je onderarm naar je toe halen. Maar hierdoor merk ik dat ik mijn onderarmen ook heel erg mee train. Soms lijkt het wel alsof mijn onderarmen zo erg uitzetten na het trainen, dat ik moeilijker mijn handen kan bewegen zonder dat het pijn doet.

Mijn biceps groeien, maar mijn onderarmen ook en naar mijn idee gebeurt dit niet evenredig. Iemand een goede tip hiervoor?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het is ook niet de bedoeling dat je je hele arm voor je uitstrekt. Je bovenarm moet zo dicht mogelijk langs je lichaam blijven en alleen je onderarm mag bewegen. Ga staan met een dumbell in iedere hand, rug recht, armen naar beneden, de handpalmen naar het lichaam toe, benen lichtjes gespreid. Til vanuit de biceps een dumbell omhoog (niet vanuit de onderarm dus) tot aan de borst en hou de spanning even vast. Beweeg alleen de onderarm en hou je elleboog stil tegen je zij. Laat dan langzaam weer zakken en herhaal dit met je andere arm. Doe dit langzaam en gecontroleerd. Dit is ook een goede oefening: Ga op de punt van een vlak bankje zitten (of een keukenstoel zonder armleuningen) en neem een dumbell in de hand. Doe je benen een flink stuk uit elkaar, buig iets voorover, laat je elleboog tegen de binnenkant van je dijbeen rusten en strek de arm helemaal uit naar beneden. Til vervolgens de dumbell vanuit de biceps omhoog. Beweeg de bovenarm niet en til niet vanuit de onderarm. In dit filmpje kan je zien hoe dat eruit ziet: http://www.youtube.com/watch?v=MM3REno4u6U&feature=youtu.be Toegevoegd na 1 uur: Hier zie je het nog duidelijker: http://www.youtube.com/watch?v=H7uPmpnQ1qQ

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100