Ik wil mijn knieën en enkels verstevigen door middel van oefeningen. Wie heeft er goeie oefeningen daarvoor?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Het beste antwoord

Daar schijnt een plankje voor te zijn met een halfronde bal eronder (ben vergeten waar ik het heb gelezen, maar je kunt zoiets ook zelf maken, lijkt me een stuk goedkoper).
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Las het in een artikel over een (ex)topsporter die last had van zwakke enkels en deze methode aangereikt kreeg door zijn therapeut.
Ben helaas alles vergeten behalve het idee, het telkens onder een andere hoek je evenwicht hervinden lijkt me bij uitstek een goede oefening, in de eerste plaats voor je enkels, maar je knieën moeten hier ook een bijdrage leveren, zeker naarmate je ze meer buigt.
Als je het niet kunt kopen en zelf wil maken zou ik wel zorgen dat je de hoek met het grondvlak niet overdrijft.
Een stevige ronde schijf (dik multiplex) van > 40 cm en iets in het midden waarover deze kan kantelen < 8cm zou wel aardig werken lijkt me. Succes.

Andere antwoorden (7)

Ga naar een goed fitness-centrum, die weten wat je moet doen en begeleiden je daarbij. Dan heb je minste kans op vervelende blessures.
jc54
14 jaar geleden
Stevig doorwandelen en traplopen!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik weet een oefening om de spieren en banden in je enkels sterker te maken. Zet je voeten naast elkaar met iets ruimte ertussen. Blijf goed rechtop staan en ga dan op je tenen staan. Blijf 5 tellen zo staan en ga dan weer voorzichtig en beheerst op je hele voet staan. Deze oefening herhaal je 5 keer en dan doe je daar 3 series van. Je kunt deze oefening ook doen als je op 1 been staat. Dat maakt het wat moeilijker.
Een oefening om je knieen sterker te maken weet ik ook wel maar die vind ik te moeilijk om op hier uit te leggen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb mijn enkels verstevigd door op een (kleine) trampoline op één been te gaan staan en dan langzaam door door die knie te zakken en weer rechtop te gaan staan. En dat dan een aantal malen herhalen. Ik deed uiteindelijk drie keer vijftien kniebuigingen op elk been.

Ik vermoed dat het ook goed is voor de knie.
14 jaar geleden
Joggen op blote voeten
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik moest schaats bewegingen maken om mn enkels steviger te maken