Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Ik wil mijn knieën en enkels verstevigen door middel van oefeningen. Wie heeft er goeie oefeningen daarvoor?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
580

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Daar schijnt een plankje voor te zijn met een halfronde bal eronder (ben vergeten waar ik het heb gelezen, maar je kunt zoiets ook zelf maken, lijkt me een stuk goedkoper).
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Las het in een artikel over een (ex)topsporter die last had van zwakke enkels en deze methode aangereikt kreeg door zijn therapeut.
Ben helaas alles vergeten behalve het idee, het telkens onder een andere hoek je evenwicht hervinden lijkt me bij uitstek een goede oefening, in de eerste plaats voor je enkels, maar je knieën moeten hier ook een bijdrage leveren, zeker naarmate je ze meer buigt.
Als je het niet kunt kopen en zelf wil maken zou ik wel zorgen dat je de hoek met het grondvlak niet overdrijft.
Een stevige ronde schijf (dik multiplex) van > 40 cm en iets in het midden waarover deze kan kantelen < 8cm zou wel aardig werken lijkt me. Succes.

Andere antwoorden (7)

Ga naar een goed fitness-centrum, die weten wat je moet doen en begeleiden je daarbij. Dan heb je minste kans op vervelende blessures.
(Lees meer...)
jc54
14 jaar geleden
Stevig doorwandelen en traplopen!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik weet een oefening om de spieren en banden in je enkels sterker te maken. Zet je voeten naast elkaar met iets ruimte ertussen. Blijf goed rechtop staan en ga dan op je tenen staan. Blijf 5 tellen zo staan en ga dan weer voorzichtig en beheerst op je hele voet staan. Deze oefening herhaal je 5 keer en dan doe je daar 3 series van. Je kunt deze oefening ook doen als je op 1 been staat. Dat maakt het wat moeilijker.
Een oefening om je knieen sterker te maken weet ik ook wel maar die vind ik te moeilijk om op hier uit te leggen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb mijn enkels verstevigd door op een (kleine) trampoline op één been te gaan staan en dan langzaam door door die knie te zakken en weer rechtop te gaan staan. En dat dan een aantal malen herhalen. Ik deed uiteindelijk drie keer vijftien kniebuigingen op elk been.

Ik vermoed dat het ook goed is voor de knie.
(Lees meer...)
14 jaar geleden
Joggen op blote voeten
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik moest schaats bewegingen maken om mn enkels steviger te maken
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding