Waarom worden mensen die een religie hebben minder vaak depressief dan mensen zonder een religie?

dat is wat ik zo wel eens gehoord heb

Weet jij het antwoord?

/2500

Mensne met religie hebben een antwoord op het 'waarom'. Waarom overkomt me dit. Het is gods wil. Daarom zijn er minder twijfels in het leven. En bij zoveel duidelijkheid heb je minder om over te piekeren waardoor er statisctisch minder mensen met onoverkomelijke problemen (depressies) rondlopen.

Ik heb wel eens gelezen dat mensen op latere leeftijd depressief zijn geworden, die in hun kindertijd juist zo met een religie zijn geconfronteerd. Daardoor min of meer gedwongen zijn door ouders. Omdat het geloof zo streng was..... Dus dat kan ook nog. Ik denk niet dat het zo is. Gevoelig zijn voor depressies zit in de genen. Of je gelovig bent of niet.

Ik denk niet dat die stelling waar is. Een depressie krijgen is een aangeboren iets en dat kan ontwikkelen (of niet) als de jaren klimmen. Ik denk wel dat er mensen steun vinden in het geloof en daar hebben een hoop mensen behoefte aan

Laatst hoorde ik dat er buitenaardse wezens waren geland in de Centraal Afrikaanse Republiek. Kortom, ik vraag me af waar je dit vandaan haalt. Ik kan geen rapport vinden die jouw bewering ondersteund. Ik vraag me af als dit zo is of dit te maken heeft met religie. Ik kan wel een aantal suggesties doen, maar dat zou net zo goed geen invloed kunnen hebben.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100