Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wat kan ik doen aan ongelijke borstpieren?

Hallo, ik doe al een tijdje aan fitness (ong 2 jaar). Ik ben flink vooruit gegaan qua spiermassa over heel mijn lichaam maar merk dat mijn linkerborstspier (ik ben rechtshandig) een stuk groter en dikker en meer gedefinieerd is dan mijn rechterborstspier. Het is niet zo dat ik flink overdrijf want als ik mijn spieren aanspan heb ik echt een flink gevormde linkerborst terwijl mijn rechterborst totaal niet de dikte heeft als de ander. Je kan zeggen dat de linker bijna 2 tot 3 keer zo groter is.

Mijn vraag is hoe krijg ik dit weer recht? Want het ziet er niet mooi uit en is flink demotiverend.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
5.2K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Als eerste, niemand is precies symmetrisch, dus dat ze een beetje ongelijk zijn is niet zo erg.
Om het wat gelijker te krijgen moet je zorgen dat je je rechterborstspier meer traint, dus als je 3x een set doet voor die spieren, doe daarna dan 1-2 setjes extra alleen voor de rechterkant.
Of pak tijdens je sets met rechts net 1 kg zwaarder.
Langzaamaan train je het dan weer gelijker.
(Lees meer...)
Ritsuka
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dankje voor je antwoord. Ik snap het wel dat niemand echt symmetrisch is maar dit verschil is echt enorm. Het lijkt wel alsof alleen de ene borst aan het groeien is en de ander niet..
Ritsuka
11 jaar geleden
En daarom geef ik dus tips om dit gelijker te maken, heb je die ook gelezen?

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding