Blijft een allergie je leven lang of kan het ook verdwijnen?

Ik ben allergisch voor huisstofmijt en vind het heel irritant. Nu dat ik dit schrijf zijn mijn ogen rood en jeuken en ik kan bijna nooit indoor mijn neus ademhalen.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
6.6K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Weet je zeker dat je NU last hebt van de huisstofmijt? Momenteel zijn de pollen van de hazelaar de grootste boosdoener, sprak zij, en ze stopte verse tampons in haar neus...

Het beste antwoord

Je allergie KAN verdwijnen, er is alleen geen peil op te trekken OF, en WANNEER dat gebeurt. En als hij al verdwijnt, kan hij vrolijk een paar jaar later weer terug komen. Wat vaak voorkomt, is dat kinderen die in hun jonge jaren last van allergieën hebben, tijdens hun puberteit steeds minder last krijgen en uiteindelijk klachtenvrij worden. Met een beetje geluk ben je er de rest van je leven van af. Met een beetje pech komt het rond je 40'ste weer terug.

Als je pas in de puberteit voor het eerst klachten krijgt, is de kans groot dat je er de rest van je leven mee zit.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Een allergie kan verdwijnen, een intolerantie daarintegen niet!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Soms gaat een allergie vanzelf over; mensen groeien er overheen. Vaak wordt een allergie na je dertigste wel minder, maar blijf je er in lichte mate last van houden. In sommige gevallen kan een allergie sterk verminderd worden of zelfs volledig genezen met een hyposensibilisatiekuur. Gedurende 3 tot 5 jaar krijgt de patiënt wekelijks (later maandelijks) injecties met een extract van de stof waarvoor hij allergisch is. Op deze manier wordt de patiënt minder gevoelig voor het allergeen. Een dergelijke kuur werkt niet voor alle allergenen.