Wat kan je het beste doen bij een ontstoken vinger?

ik heb wel eens gehoord doorprikken maar dat wil ik niet!

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
108.9K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
AU!! Ik durf alleen maar sterkte te zeggen!

Het beste antwoord

Allemaal prima adviezen hierboven, maar ik mis nog een heel belangrijke: als je niet in de soda of biotex zit moet je een nat verband om je vinger doen en afdekken met plastic. Zorg dat het nat blijft door regelmatig er wat water op te doen. Doe dit ook 's nachts om. Het helpt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het was binnen een paar dagen over zonder het te hoeven doorprikken!

Andere antwoorden (9)

Naar de huisarts gaan ermee... een betere raad heb ik niet...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een bakje met soda, Biotex of een pleister met wat betadinezalf/druppels erop en vaak is de pijn dan na een dagje al weg.
Zo niet, op naar de huisarts!
14 jaar geleden
In een bakje opgeloste soda houden voor een kwartietje of zo, morgen weer. Eventueel nadien pleister met trekzalf er op.

Als het te erg wordt zeker naar een arts gaan aangezien je bij een grote ontsteking heel goed vingers en zelfs je ledematen kunt gaan verliezen!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
* ontsmetten met isobetadine..
* eventuele aangeraden zalven: Callendulla - inotiol - euceta -
* afdekken met een gaas of plakker

voldoende verversen (vb indien er etter door de pleister komt..)

observeren en als de ontsteking erger wordt kan je toch beter naar de dokter..

(als het een ernstige ontsteking is kan je er oa koorts van krijgen..)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Weken in biotex blauw met wat warm water. Soda is agressiever en vormt eerder eelt. Daarna een schoon gaasje met wat betadine erop doen, met een stukje leukoplast vastmaken, want het is beter als er zuurstof bij komt. Je hebt ook speciale "ademende'pleisters met betadiine. Die kun je ook nemen. Je kunt dit een paar maal op een dag herhalen, gaat het niet over, dan moet je toch de huisarts er naar laten kijken.
amc
14 jaar geleden
Als je een ontstoken vinger hebt is het raadzaam om naar de huisarts te gaan. Die prikt de ontsteking door, en daarna moet je ongeveer 4 maal per dag je vinger in soda of biotex laten weken. Vroeger werd gezegd zo warm mogelijk maar dat is een fabeltje, dat heeft mijn huisarts me verteld. Het doorprikken is zo gebeurt en je voelt er nauwelijks iets van (eigen ervaring).
Sterkte!

Toegevoegd na 46 seconden:
Wel een pleister erop plakken. Was ik helemaal vergeten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een aantal keren per dag weken in medicinale Badedas (groene fles), gewoon te koop bij drogist... Maar laat voor de zekerheid ook even de huisarts kijken...
Sterkte!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je bent erg summier met je omschrijving.
Als jij een nagelbed/riem ontsteking hebt dan moet je daar voorzichtig mee zijn.
Je kunt om te beginnen soda badjes nemen en hopen dat zich een opening vormt.
Maar lukt dat niet dan en de infectie wordt groter dan hopla naar je huisarts. Beloofd.!!!!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ga naar de drogist en koop daar een tube trekzalf die zalf versneld de ontsteking om eerder rijp te worden.