Is een erectie nadat je hechtingen weg zijn na een medische besnijdenis gevaarlijk?

aangezien ik als ik nu een erectie heb, ik helemaal geen pijn meer voel, maar de wond is nog niet helemaal hersteld. kan een erectie hebben dan schadelijk zijn voor het herstel?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
10.2K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Hoe lang geleden geopereerd ??
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
http://www.dokter.nl/index.php/Penis-testikels/185015-Na-een-besnijdenis/Page-4.html
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
3 weken nu

Antwoorden (1)

Nee dat is na het verwijderen van de hechtingen in principe geen enkel probleem. Houd het natuurlijk wel in de gaten (let op of er toch niet iets aan de hand is) maar het mag gewoon. Zie: http://www.dokter.nl/index.php/Penis-testikels/185015-Na-een-besnijdenis/Page-4.html

Door nachtelijke erecties die iedere man heeft, kunnen de hechtingen onder spanning komen te staan en kan er opnieuw wat bloed langs de hechtingen vrijkomen. Als dit een weinig is, is dit geenszins zorgelijk, maar als de hechting losgekomen is, of als het blijft bloeden, laat dan de huisarts er even naar kijken om te beoordelen of er een nieuwe hechting geplaatst moet worden. Meestal is dit gelukkig niet het geval.

Het beste is de hechtingen zolang mogelijk te laten zitten, liefst een dag of 10 tot twee weken. Dan geneest de wond het mooist. Vanzelfsprekend bent u ongeduldig maar overweeg hierbij toch het resultaat op lange termijn en houd zolang mogelijk de hechtingen intact. Het verwijderen van de hechtingen stelt weinig voor, u voelt hoogstens een klein prikje.

Voor degene die dit interesseert: masturberen wordt geadviseerd te wachten tot de hechtingen zijn verwijderd. Gebruik een glijmiddel zoals olie omdat u geen voorhuid meer heeft die heen en weer kan schuiven en omdat de glans nog erg gevoelig kan zijn. Deze gevoeligheid neemt trouwens snel af, zeker als u de penis los in de onderbroek draagt en er al snel een dun huidlaagje op de penis zal groeien.

Nogmaals, de eerste zwelling en blauwe plekken verdwijnen in de eerste paar weken, en volledige genezing duurt een aantal maanden. Pas na een half jaar is het definitieve resultaat met zekerheid vast te stellen.