waarom gaan mijn wallen niet weg?

Waarom gaan mijn wallen niet weg? Ik ben de laatste tijd vroeg gaan slapen en heb mijn rust gepakt maar mijn wallen gaan maar niet weg. Ik heb donkere kringen onder mijn ogen maar het lijkt wel alsof ze niet meer weg gaan.. iemand trucs en tips? thank u

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Huid
3.2K

Het beste antwoord

Erfelijkheid: vaak zit het hebben van donkere kringen gewoon in de genen (helaas), wat overigens niet perse betekent dat je familie ook donkere kringen heeft. Vaak zijn donkere kringen het gevolg van erfelijkheid gecombineerd met andere factoren. Zo heeft de één een dunnere, meer doorschijnende huid dan de ander. Daardoor kun je de bloedvaten door de huid zien, als een blauwige, donkere waas. Erfelijke donkere kringen zijn zeer hardnekkig en moeilijk te behandelen; geduld en consequent smeren hebben zeker effect, maar zullen de oorzaak nooit weg kunnen halen.
Pigmentatie: een donker huidtype kan ook last van donkere kringen hebben door hyperpigmentatie: melanine hoopt zich dan op in de huid rond de ogen. Kies in dat geval voor een oogproduct met pigmentoplichtende werking (lighten up under eye circle fighter, vitamin C eye serum)
Door vermoeidheid en stress houdt het vetweefsel onder de ogen meer vocht vast en wordt de huid bleker, waardoor bloedvaten meer zichtbaar door de huid schijnen, en een blauwe, donkere uitstraling geven. Een tekort aan slaap is echter niet automatisch de oorzaak van donkere kringen. Sommige mensen hebben deze kringen permanent, of ze nou wel of niet voldoende slapen.
Vitaminen- en/of mineralentekort: een tekort aan ijzer wordt de huid bleker; dit kan ook tijdens de menstruatie of zwangerschap het geval zijn, ook dan heb je vaak een tekort aan ijzer. Ook een tekort aan vitamine C, K, B6 of B12 kan donkeren kringen geven. Antioxidanten versterken de aderwand, dus extra antioxidanten via voeding of suppletie kan helpen. (FL Antiox Health Drops, Ultra Health, Ultra Antioxidants)
Slechte doorbloeding of lymfedrainage: de kleine adertjes die onder de huid van je ogen liggen zijn erg klein, wat de doorstroming van bloed bemoeilijkt. Rode bloedcellen hopen zich op en zoeken een andere weg. Hierdoor verspreiden ze zich ook in de omliggende huid rondom je ogen. Het lichaam probeert deze rode bloedcellen weer op te ruimen. Enzymen breken de rode bloedcellen af. De rode bloedcellen bestaan onder andere uit hemoglobine. Wanneer deze stof echter afgebroken wordt, laat hij een donkerblauwe kleur achter. Als het lymfevatenstelsel niet goed werkt worden afvalstoffen niet goed afgevoerd en hopen zich op. Dit gebeurt vooral ’s nachts. Verbetering van de microcirculatie kan het probleem ondervangen. De ingrediënten in lighten up under eye circle fighter richten zich specifiek op de aanpak van dit probleem.
Alcohol, roken en drugs.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dit zijn de meest voorkomende oorzaken, ga eens naar je huisarts en vraag of deze je een goed advies kan geven. Ook kan een schoonheidsspecialiste of huidtherapeut je helpen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dat wilde ik nu net zeggen ga eens naar een schoonheids specialiste om advies

Andere antwoorden (1)

Een paar tips zijn: een thee lepeltje in de vriezer leggen en dan met de bolle kant op de wal leggen dit verminderd de zwelling van een wal en natte theezakjes op je ogen leggen werkt ook goed!