Kan je overlijden aan een baarmoederlijke bloeding?

Toegevoegd na 37 seconden:
Bloeding als gevolg van vleesbomen bijvoorbeeld.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.1K

Antwoorden (2)

Nee, dat is niet waarschijnlijk.

Vleesbomen (ook Myomen genoemd) zijn goedaardige knobbels in de spierlaag van de baarmoeder. Vleesbomen geven meestal geen klachten.

Als je veel bloed verliest, meer dan normaal, dan ga je naar de dokter.
Verliest u veel bloed of bent u erg vermoeid, dan kan de arts het ijzergehalte van het bloed (Hb of hemoglobine) contro- leren om te kijken of er sprake is van bloedarmoede.

Als u geen klachten hebt, hoeft er niets aan de vleesbomen gedaan te worden en is verdere controle meestal overbodig. Bestaan er wel klachten dan kiest de gynaecoloog met u een behandeling.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ja dat kan maar in uitzonderlijke gevallen. Bij een scheuring tijdens de bevalling of bij kanker waarbij een extreme bloeding optreed. Maar zeer zeker niet van vleesbomen of een maandelijkse bloeding. Een baarmoeder is ook een orgaan en elk orgaan heeft kans op bloedingen of complicaties.