hoe kan je (veel) drinken zonder te braken bij griep?

ik heb sinds gistermiddag koorts (hoogste was 38,7 graden) en andere griep verschijnselen.
Veel drinken is goed bij griep maar steeds als ik 1 slokje drink krijg ik het gevoel dat ik moet braken.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
3K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik vraag me af of je wel griep hebt, ik vind jouw temp aan de lage kant daarvoor. Heb je geen maagdarminfectie?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
geen idee, ik heb wel ongeveer 2 weken geleden antibiotica gekregen voor een parasiet en bacterie
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Misschien een anti braakmiddel nemen een idee?
Domperidon helpt mij altijd goed.
Doosje zetpillen kopen bij apotheek.
http://www.apotheek.nl/Medische_informatie/Medicijnen/Producten/Maagklachten_en_misselijkheid_domperidon_tablet.aspx?mId=10704&rId=497

Het beste antwoord

Zo lang je erg misselijk bent zal een klein beetje cola kunnen helpen. Drink dit met een eetlepel en niet met een rietje. Het zuur van de cola zorgt (meestal) ervoor dat je niet meteen moet spugen en bijkomend voordeel is dat je wat suiker binnen krijgt (dus geen light nemen). De lepel zorgt ervoor dat je kleine beetjes drinkt.

Zo gauw het wat beter gaat kan je slappe lauwe thee proberen. Drink dan in kleine slokjes.

Als je lange tijd achter elkaar over geeft (dagen) , veel koorts hebt en weinig drinkt moet je oppassen niet uit te drogen. Met een lepel per keer duurt het wel even voor je cola of lauwe thee op hebt, maar dan krijg je in ieder geval wat vocht binnen.

Toegevoegd na 1 minuut:
TIP: omdat het koolzuur zelf niet zo goed is raad ik aan om niet met een rietje te drinken. Maar je kunt ook 2 suikerklontjes in de cola doen. Dat gaat even bruisen, maar dan is veel koolzuur er al uit.

Toegevoegd na 4 minuten:
Op mens en gezondheid staan meer drankjes (die allen met kleine slokjes moeten worden gedronken):

- gemberthee
- muntthee
- warm water met honing
- andere zure sappen zoals uiensap, citroensap
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Bedankt voor het snelle uitgebreide antwoord!

Andere antwoorden (4)

Neem kleine slokjes, drink niet te snel en drink het water lauwwarm.
Denk vooral niet aan braken.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Prima antwoord +.
slappe thee zonder suiker kleine slokjes
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je kunt thee, smoothies, vruchtensap en dat soort drankjes drinken..
meestal word je er niet misselijk van
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Met een theelepeltje kleine beetjes water, let op dat het water niet koud is.