Omdat het weefsel waaruit spierkanker ontstaat geen volwassen spierweefsel is, maar spierweefsel in ontwikkeling. Weefsel dat bestemd is spierweefsel te worden of nog niet uitgerijpt embryonaal bindweefsel waaruit de verschillende soorten volwassen bindweefsel ontstaan (samen met bloedvaten, lymfvaten en lymfklieren). En dat de mogelijkheid in zich heeft tot spieruitrijping. De oorsprong is onrijp embryonaal bindweefsel. Zo'n tumor kan alleen ontstaat uit ongerijpt weefsel van één van de embryonale cellagen. Het is dus in het eerste begin van een leven vastgelegd als iemand spierkanker krijgt; het kan niet pas op latere leeftijd gaan ontstaan.
Amadea
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Is dat ook niet zo met zenuw cellen? Maar dan vraag ik mij af welke cellen vormen een hersenkanker? Neuro blastoma is een voorbeeld van zenuwcel kanker bij kinderen.