Hoe kan je voorkomen dat je 'scheef' traint?

Sinds een paar maanden doe ik allemaal verschillende push ups en ik zie dat vooral mijn rechterborst aan het groeien is qua spiergrootte. Ik weet ook dat er altijd sprake is van asymmetrie, maar voor mijn gevoel leun ik iets meer naar rechts terwijl ik naar beneden ga tijdens het doen van de oefeningen, waardoor ik dus nu een beter ontwikkelde borstspier rechts heb dan links. Wat is hiertegen te doen, en klopt het wel wat ik bedenk?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Het beste antwoord

De beste oplossing is om voor je linkerkant meer herhalingen uit te voeren van een set dan voor je rechterkant.
Dan balanceer je het weer uit.

En bij elke oefening die je uitvoert vooral focussen op langzaam uitvoeren met een correcte houding, minder op aantal herhalingen letten.
Doe de oefeningen desnoods voor een spiegel of laat een trainer in een sportschool kijken naar je houding,

Kijk ook of je niet te zwaar traint. Bij te zware gewichten proberen te tillen gaat je houding vaak verkeerd. Liever lager gewicht en goede uitvoering.

Toegevoegd na 1 minuut:
Je zou met pushups dus 1-armige pushups met links kunnen proberen, en goed in spiegel kijken.
Losse spiegel op de grond tegen de muur, zo bij kringloopwinkel gehaald voor paar euro
Ritsuka