Zou het beter zijn om alle drugs te legaliseren?

Als mensen willen gebruiken komen ze er toch wel aan. Dus wat is het nut van harddrugs illegaal maken? Ook lijkt het me je eigen verantwoording en recht hoe je met lichaam omgaat.

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Als je drugs legaliseert, moet je dat overal doen. Dat sluit criminaliteit en problemen niet uit, maar worden dan wel beheersbaarder omdat ook de prijs daalt. De bekendste harddrug, acohol, is daar een duidelijk voorbeeld van. De Staat zelf is dan de grootste dealer en pakt accijns op dit gevaarlijke spul. Het bewijst ook maar weer eens dat het soort gebruik het gevaar bepaalt. Hoe meer je dit soort dingen in de criminaliteit houdt, hoe minder zicht je hebt op kwaliteit en kwantiteit. Het methadonbusje voorkomt toch een deel van de harde criminaliteit. Nu hoorde ik net op de radio, dat bewezen was dat vrouwen gemiddeld drie maal zoveel praten als een man en waarom. Hun hersenen maken een heroine achtige stof aan als ze dat doen...........was bewezen. Hoezo legaliseren van drugs, de meeste worden gemaakt door ons eigen lichaam. Al die sportjunks.........

Niet iedereen kan met die eigen verantwoording omgaan. Dat is het probleem dat de voorstanders van legalisering niet zien. Kijk maar naar drankgebruik. Eigen verantwoording, roepen we in koor. O, ja? Kan iedereen dat? Ondertussen is onze jeugd de zuipschuit van Europa.

Ja dat is beter, in Nederland waar het toch nog steeds een beetje liberaal is, is de georganiseerde misdaad omtrent drugs een van de laagste in de wereld... Dat is niet voor niets... Hoe harder dat je het de kop indrukt, hoe meer het criminaliseert... Dat ze dat niet met alle disciplines doen in de maatschappij, dat snap ik dan weer niet... Roken en drinken mag toch ook, klopt wat je zegt... Het nut van illegaal maken van harddrugs is dat het niet bekend is of wordt, daarmee nodig je het ook niet uit als maatschappij... Maar ik zou zeggen, doe net als bij het rijbewijs, leg een harddrugs-examen af en ga je gang, legaal... Waarom niet? Het is er altijd al geweest en zal er altijd zijn...

Alcohol is schadelijker dan menig ander verdovend middel. En dat is ook legaal, omdat het ingeburgerd is. Ik vind dat je alle verdovende middelen moet legaliseren, mits je anderen niet dwingt. Ik vind ook dat je bijvoorbeeld zelfmoord moet toestaan, niet alleen de huidige euthanasie. Geestelijk lijden kan nog veel erger zijn dan lichamelijk. Als iemand het écht wil, moet je diegene daarin vrij laten.

Als Nederland het enige land op de wereld was, zou legalisering een goede zaak zijn. Zoiets kan alleen in europees verband of liever nog: wereldwijd. Als dat alleen hier gebeurt, is het niet moeilijk te raden wat er aan de grenzen gaat gebeuren.

Nee, want je maakt daarmee dit soort verdovende middelen toegankelijk voor een groter publiek. 'Het mag namelijk verkocht worden'. Voor zowel de dealer als de corrupte agent zou dit een zware domper worden, als alles gelegaliseerd word. Het zou zeker goed zijn voor de staatskas, in deze nogal zware periode. Ik zal dit kabinet adviseren het niet te doen, door de economische crisis en het legaliseren van dit soort drugs lijkt het op een stimulans m,b.t. de verloedering.

Nog beter zou zijn om alle reeds gelegaliseerde drugs die je eigen dokter je voorschrijft te decimeren.Want een klein aantal mensen wordt daar heel erg rijk van.

Hier zijn we in Nederland en in Europa al jaren en jaren over aan het praten. In een wereld van individualisme en vrijheid, waarin we nu schijnen te zitten, zou vrijlaten een normale zaak laten. Maar ergens in de verte voelen mensen nog maatschappelijke verantwoordelijkheid. Zouden alcohol en drugs misschien de desintegratie van onze wereld verder bevorderen. Mensen die veel drinken of drugs gebruiken leveren meestal geen grote bijdrage aan onze samenleving, kosten veel geld wat gezondheidszorg betreft. Lees verder eens hoe het Romeinse Rijk door verloedering uiteen is gevallen. Beleidsmakers denken daar misschien ook wel eens aan. Ik heb in mijn leven wel voor vrijlaten van drugsverkoop gepleit, maar kom er nu op terug. We zijn er nog lang nietuit!!! Toegevoegd na 2 minuten: ""laten"" in regel 3: ""zijn""

Ik begrijp dat je het niet erg vindt dat al die andere mensen die er toch wel aankomen drugs gewoon bij de AH zouden kunnen kopen, maar wat nu als jouw dochter van 11 een welkomstpakketje heroïne in het winkelwagentje doet?

Als het cannabis betreft wat mij betreft wel, maar de rest gewoon verbieden. Wel moet er op zeer grote schaal op gecontroleerd worden dat illegale handel uitgeroeid gaat worden. Kijk wat het doet met onze jeugd, ze zijn van god los na het uitgaan, pillen en alcohol, ze zijn niet meer aanspreekbaar, weten niet meer wat ze doen. Vernielingen op weg naar huis na een avond stappen, gillen alsof ze levend geslacht worden, zo gaan ze naar huis. Er zijn tienduizenden bange mensen elke vrijdag en zaterdag nacht die niet goed kunnen slapen, en die blij zijn dat het weekend weer voorbij is. Een weekend is juist om bij te komen van een week hard werken, voor heel veel mensen wordt hun weekend zo alleen maar een extra belasting. Hopen dat ze je auto niet vernielen, geen brandjes stichten, je niet uit je slaap houden. Ik spreek hier uit ervaring. Als men dan uiteindelijk stoned hun eigen straat waar ze binnen komen om 4 uur s,nachts of later, doen ze heel, heel zachtjes om ouders en buren niet tegen ze in het harnas te jagen. Daar kunnen ze zich ineens wel gedragen. Weg met die rotzooi, en wie erin handeld ongelooflijk streng straffen. Wie het in z,n bezit heeft huisarrest geven met enkelband. In Nederland is geen feest meer te organiseren of er komt enorm veel bonje bij kijken, ik denk maar even aan het strandfeest pasgeleden bij Hoek van Holland. De politie ligt dan onder vuur, en de daders? Een werkstrafje of zo, en wijzen naar die rot politie, die je tegenhield net nu je bezig was iemand lekker in elkaar te rammen. Ik begrijp er niets meer van, ouders staan machteloos, dus moet er van hogerhand ingegrepen worden. En gedogen..... stoppen ermee. Vinden we het gek dat mensen uit andere culturen ons maar een stel varkens vinden? We gedragen ons toch zo, we zetten onszelf gewoon voor paal! Kijk ook eens hoe onze jeugd zich gedraagd op vakantie in het buitenland, mooie reclame. NIET LEGALISEREN DUS IS MIJN MENING.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100