Osteotomie laten doen of wachten?

In november 2009 heb ik een kijkoperatie gehad waaruit bleek dat ik een kraakbeenslijtage gradatie 3 heb. De slijtage zit aan 1 kant, de binnenkant. Maandag was ik weer op controle en kreeg ik het advies mee om na te denken over osteotomie om zo de stand/belasting van de knie te veranderen naar de goede, niet aan slijtage onderhevige kant van de knie.
Is dit een goed idee om met slijtage gradatie 3 een osteotomie te laten doen of is het raadzaam te wachten dat de slijtage verder gevorderd is?
P.s. ik heb nog steeds behoorlijke buig en strekbeperkingen en heb daardoor een mankend looppatroon. Komt dit ook weer goed door een osteotomie?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Antwoorden (1)

Wat levert het je op als je de knie nog verder kapot laat gaan. Maar hoeveel risico loop je met deze operatie.?
Als je vertrouwen hebt in de orthopeed dan moet je in een goed gesprek de voor en nadelen van deze behandeling uitgelegd kunnen krijgen. Zo niet dan zou ik een doorverwijzing aanvragen.!