Wat zijn goede clean eating producten?

Ik ben nu een tijdje bezig met clean eating maar weet er nog niet zo heel veel van. Ik weet dat noten goed zijn (eet ik tussendoor), 's ochtends havermout met amandelmelk en blauwe bessen en wat geraspte kokos. Alleen nu weet ik niet zo goed wat ik als lunch moet nemen. Ik zit met werk dus het makkelijkst is brood, maae volgens mij is dit een no go met het clean eaten? En zo ja, wat kan ik er dan het beste op doen als ik wel brood eet? Huttekase? Pindakaas?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ritsuka
11 jaar geleden
Als lunch neem ik vaak een maaltijdsalade, overgebleven groente + rijst of zo van dag ervoor, een groenteomelet (prima koud te eten)
Zat keuze met groente en dergelijke
Ritsuka
11 jaar geleden
En fruit natuurlijk

Antwoorden (2)

Tot clean eating behoren de volgende ingrediënten:
- vers fruit en verse groenten
- complexe koolhydraten (o.a. in bruine rijst, volkorenpasta, granen, volkorenbrood en aardappelen)
- magere proteïnen (o.a. in kip, kalkoen en vis)
- gezonde vetten (o.a. in olijfolie, avocado).

Dus kan je als lunch uitstekend volkorenbrood met kipfilet, pure pindakaas, blikje vis in tomatensaus, en dergelijke eten.
Amadea
11 jaar geleden
Ritsuka
11 jaar geleden
Precies, duidelijk lijstje
Clean eten, letterlijk: schoon eten.
Denk zelf maar na en niet iemand napraten die er een dieet bij heeft bedacht.
Clean is biologisch, zonder toevoegingen

Is brood clean?
Van de supermarkt of gewone bakker: zeker niet.
Zuurdesem van een bio bakker, eventueel verkocht in een natuurwinkel: afhankelijk van hoe clean clean is, redelijk dus.
Kiembrood: clean

Als lunch:
Rauwe melk van grasgevoerde bio dieren en een flink stuk rauwmelkse kaas (dit kan op brood met kokosolie of roomboter, maar dat hoeft niet)
Heb je trek dan kan je er 2 eitjes bij eten, eventueel rauw door de melk, met een beetje keltisch zeezout.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ritsuka
11 jaar geleden
een glas melk met rauwe eieren erdoorheen plus een blok kaas als lunch?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als zonder brood: twee glazen, of een hele grote. (ongeveer 0,5 liter)
Daar teer je een stuk langer op dan een gemiddelde (gezonde) lunch die voornamelijk uit koolhydraten bestaat. Hiermee geen middagdip. Als rauwe eitjes iets te ver gaat, je mag ze ook koken of bakken.