wat is het beste om rook verwijderen?

Ik heb eerder de vraag gesteld om rookafzuigsysteem in een huurhuis te plaatsen. Daarop kreeg ik twee reacties. Een over een progenion en een ionisator. Alleen is het mij niet duidelijk geworden of deze apparaten ook gelijk de rooklucht, dus tijdens het roken van een sigaret, opzuigen of pas nadat de sigaret is gedooft, de lucht zuivert? Dus wie kan me daar meer duidelijkheid over geven? Ik zoek dus echt een (niet al te duur apparaat, max 200 euro) die direct de rook toch in een redelijke mate, opzuigt.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.4K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het beste om de rook te verwijderen is niet meer roken in huis
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
WimuitDelft, dit is nou precies de reden dat ik verwees naar mijn eerdere vraag: "Kan ik in een huurhuis een afzuigsysteem plaatsen tegen roken? En wat zijn dan de kosten hiervan?" om dit soort betweterige reacties voor te zijn. Dus lees dat eerst maar eens!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Nou ik wist niet dat je boos werd, maar je zoekt een goedkoop
systeem om van rooklucht af te komen
Dan is mijn reactie toch niet zo gek , je hoeft geen apparaat te kopen
het scheelt ook nog in je portemonnee en vooral niet te vergeten
het is een heel stuk gezonder.
En doe ook even wat Kitten zegt

Antwoorden (3)

ik heb talloze luchtreinigers geprobeerd, maar geen ervan voldeed echt.
bovendien zit je vast aan dure filters.
sinds ik een ionisator heb ruik je echt geen rook meer, en maandelijks een vochtig doekje volstaat.
de lucht blijft zuiver itt tot een luchtreiniger waarbij je een half uur moet wachten voor je de rook niet meer ruikt.
gekocht bij conrad, voor een euro of 60.

Toegevoegd na 7 uur:
ik heb de bovenste.

http://www.conrad.nl/ce/nl/overview/0601001/Ionisators
Rieneke1
11 jaar geleden
Probeer om geurkaarsen aan te steken. Als je nog iets meer geld kan missen, gebruik gemalen koffie, strooi 2 pakken op een/twee emmers. Het werkt zo goed dat de scherpe stank van vers verf verwijdert.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het klinkt raar maar wat vaak goed werkt is een kaarsje (of meerdere kaarsjes) aansteken, de geur van het rook gaat dan sneller weg en ook die blauwige waas die vaak na het roken in de kamer hangt.
Dit doet mijn vader altijd voordat hij visite krijgt en het werkt super!
Gewone baksine licht kaarsjes zijn goed genoeg.

Ik hoop dat dit antwoord is wat je zocht.