Kan ik in een huurhuis een afzuigsysteem plaatsen tegen roken? En wat zijn dan de kosten hiervan?

Mijn partner is een verstokte roker en rookt in huis. Dit namelijk nog zo'n beetje het enige wat hij heeft, want hij heeft een handicap, dus buiten roken is geen optie (ook al zeur ik jaren dat hij moet stoppen, dit leidt alleen maar tot grote ruzies). Ook helpt het niet dat hij nu op dieet is (en dit is echt noodzakelijk). Dus vandaar mijn vraag.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Rieneke1
11 jaar geleden
overweeg een ionisator, ik ben er heel tevreden over.

Antwoorden (1)

Ik heb zelf van progenion een mobiele filter gebruikt, en was daar erg tevreden over. Echter was hij na c/a 2 jaar gebruik versleten. Echter voor de prijs is het wel een oplossing. De kosten voor het apparaat is c/a €120,- en het stroomgebruik is nihil. Je moet wel de kleine nemen, want de grote maakt te veel herrie. Echter kan de kleine maar 1 roker aan.
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Bedankt voor uw antwoord. Maar ik had er nog wel een vraag over: absorbeert dit apparaat ook gelijk de rook? Dus tijdens het roken van een sigaret, en wordt het behang, gordijnen etc. minder snel geel?
Als ik de omschrijving op de website lees, heb ik een beetje het idee dat het vooral gaat om daarna (bijvoorbeeld als we naar bed zijn) de lucht reinigt. Alvast bedankt voor uw terugkoppeling.
Frimu2
11 jaar geleden
Qua het geel worden van de gordijnen , heb ik helaas geen goed vergelijk kunnen maken. Het was al verkleurd. Maar het absorbeert wel degelijk de rook. je ziet het er niet met een soort trekkracht naar toe gezogen worden. Maar het werkt wel gelijk. (althans of het nu tussen mijn oren zat of niet)......Mijn irritatie over rook is 2 jaar weggeweest. Er zit een soort cassette van aluminium in, welke je wekelijks schoon moet maken. En je haalt daar met een doekje ook echt een soort zwart teer laagje af. Het is idd wel een apparaat wat je in de praktijk het handgste constant aan moet houden. Echter had ik juist een tijdschakelaar om s`nachts stroom te besparen.