Gaat lage bloeddruk ooit over, of blijft het voor altijd in je leven?

Ik had eerst een tijdje last van lage bloeddruk, na een tijdje zout eten etc. was het over. Toen kwam het weer even terug, en toen (weer na een tijdje zout eten) was het weer over. Nu zit ik wel ongeveer een half jaartje op de 'gewone' bloeddruk, maar kan het ooit terugkomen?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ritsuka
11 jaar geleden
Heel erg zout eten is niet zo gezond voor je..
Amadea
11 jaar geleden
En een lage bloeddruk is niet ongezond. In tegenstelling tot een hoge!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Sporten helpt enigszins
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Vaak komt het doordat men te weinig drinkt. Had ik vroeger ook last van.

Het beste antwoord

In de puberteit komt (te) lage bloeddruk veel voor. Uiteindelijk stijgt bij verreweg de meeste mensen de bloeddruk met het ouder worden. Zout heeft, in tegenstelling tot wat meestal wordt beweerd, bij de meeste mensen geen of een te verwaarlozen invloed op de bloeddruk. Veel zout heeft wel andere gezondheidsnadelen, zoals een verhoogde kans op kanker. Ik zou het niet doen, hoewel je voor normaal zoutgebruik niet bang hoeft te zijn. Wat meer invloed mag je verwachten van voldoende toevoer van vitamine B-complex, vitamine B5 en vitamine C. Je zou eens kunnen kijken wat aanvulling in de vorm van supplementen met je bloeddruk doen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Ik had als puber ook een (te) lage bloeddruk, ik viel regelmayig flauw.
Nu ben ik 48 en slik ik medicijnen tegen een hoge bloeddruk.
Ik weet niet hoe oud je bent maar een lage bloeddruk komt regelmatig voor bij ( vaak slanke/magere) meisjes in de puberteit en gaat vanzelf over.
Het eten van zout is niet de oplossing voor een lage bloeddruk, sterker nog het helpt echt niet. Bij een hoge bloeddruk is zout minderen verstandig, maar dat maakt het omgekeerde nog niet gelijk de oplossing.