Hoe kan je het best het draadje van een spiraaltje schoonhouden?

Ik heb nu een paar maanden een spiraaltje maar merk dat aan het draadje viezigheid gaat zitten.

Na de ongesteldheid en sex.
Met water spoelen word niet aangeraden door mijn huisarts inv vochtbalans maar hoe kan ik het dan wel schoonhouden?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.1K

Het beste antwoord

Onmiddellijk mee naar de dokter.
Het draadje van een spiraaltje is een soort ' visgaren' waar echt helemaal niks aan blijft hangen. Bovendien wordt het zeer kort afgeknipt (een centimeter of twee, net genoeg voor de arts om hem er weer uit te kunnen vissen) en zit het zo hoog, dat je er maar nét bij kunt om te controleren of het er nog zit.

Daarnaast is je vagina uit-ste-kend in staat zichzelf schoon te houden, ook na seks of menstruatie. Alles wat je er zelf aan probeert te klooien, verstoort het milieu en resulteert in vervelende lichamelijke klachten, voornamelijk schimmels en infecties.

Als je ' viezigheid' constateert op het draadje, is het OF niet kort genoeg afgeknipt, OF er is iets niet helemaal zoals het zijn moet in je vagina, waardoor je verhoogde afscheiding hebt of wellicht een klein wondje. Het enige dat je 'mag' kunnen voelen is namelijk een minimaal eindje stevig draad ; niks meer en niks minder.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Hè Marleen, wat leer ik toch een hoop van jou. Echt fijn zoals je de dingen uitlegt.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Bedankt voor voor je info.
Ik denk dan het draadje aan de lange kant is. Laat er wel binnen kort even Naar kijken.
Dank je!