Als je 2 weken gestopt bent met roken, nadat je 3 jaar gerookt hebt, en weer een dag hebt gerookt; ben je dan qua afkickproces weer terug bij af?

Heb dus gerookt 3 jaar. Net twee weken gestopt en toen teruggevallen en een dag gerookt. Als ik dan nu gelijk weer stop is mijn afkickproces dan weer even heftig als in de eerste twee weken afkicken of gaat het dan sneller/makkelijker? Bronnen zijn welkom.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
23.3K
Ritsuka
11 jaar geleden
je hebt het al 2 weken vol kunnen houden, goed bezig!
gewoon weer opnieuw beginnen, alles wat met je roken te maken heeft ineens weggooien, en afleiding proberen te zoeken voor de lastige momenten

Het beste antwoord

ik ben een ervaringsdeskundige.
als je gestopt bent en na 2 weken weer een dag gerookt hebt, zal je het weer even moeilijk hebben als de eerste dagen, omdat je lichaam weer vraagt om de nicotine, die het een hele dag weer kreeg.
wat niet wegneemt dat het mooi is dat je weer stopt en ik hoop dat het deze keer lukt!
succes.

Toegevoegd na 1 dag:
ik heb meer dan 45 jaar gerookt ! ben zeker 10 keer gestopt, of heb
pogingen daartoe gedaan.
als je stopt, dan stop je. je geeft je lichaam tijd om af te kicken en
doet zelf pogingen/moeite om mentaal af te kicken.

of dat lukt, "time will tell".

deze keer lukte het jou niet, maar als het je twee weken wel gelukt
is, dan moet je het kunnen! 2 weken is al zo lang voor een roker...
mij hielp het na 2 dagen te denken, dan moet 2 weken ook kunnen,
en daarna 2 maanden ! nu rook ik al 2 1/2 jaar niet meer, ik vind
het nog steeds lekker ruiken, en als ik hoest proef ik het soms nog,
maar IK ROOK NIET MEER. *gelukkig* - doe je best: je kan het !!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ervaringsdeskundige ?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
wat is je vraag ?????????
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik had geen vraag.
Ik vond het zo hoog gegrepen, ik vond ervaringskennis gepaster.
Maar dat is geen fijt, het is mijn mening.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
nou met al mijn ervaring ben ik wel deskundig.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Volgens mij slijten je sokken heel erg,
maar misschien komt dat omdat je een beetje naast je schoenen loopt.

Andere antwoorden (3)

Je bent een Oen dat je na twee weken stoppen weer begonnen bent. De symptomen zijn het hevigst gedurende de twee eerste weken van de rookstop, en ze zijn sterker aanwezig naarmate het gemiddelde nicotinegehalte in het bloed hoger lag. Het is ook deze afhankelijkheid die je een sigaret doet aansteken als ze daar eigenlijk niet eens zin in hebt. Toon een krachtige wil en stop er weer mee, nu het nog wat makkelijker kan.
Ik kon het ook na 52 jaar verslaving. Dan kan jij het zeker!!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ja, iedere keer dat je weer zo'n peuk opsteek ben je weer terug bij af
Er is maar 1 manier en dat is niet meer roken
Ook niet even 1 voor de gezelligheid als je in een groepje ben
En het zal nog heel lang bij je blijven die hunkering naar die peuk
Ikzelf heb ± 55 jaar gerookt en ben er sinds 10-10-2010 vanaf
maar nog dagelijks blijft het aan me trekken.
Maar ik heb die zgn. schakelaar omgezet en begin er nooit meer aan
Ik wens je veel sterkte .......... en volhouden.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik vind het niet erg een min punt te krijgen.
Maar neem voortaan de moeite om je reden erbij te zetten,
daar leer ik misschien ook weer van.
Nadat je gestopt bent..moet je feitelijk nooooooooit meer een sigaretje nemen..hoeveel trek je ook hebt..en welke tegenslag je weg ook kruist.

Stoppen met roken hoeft eigenlijk helemaal niet moeilijk te zijn, heb ik zelf ondervonden.

Ik heb gedurende achtendertig jaar... achtendertig sigaretten per dag gerookt en toch kon ik op een avond, zo'n vijftien jaar geleden, tegen mijn vrouw zeggen: 'Dit was mijn laatste sigaret'

Ik drukte op 10-1-98 om 21.35 uur de peuk in de asbak uit en..heb er nooit meer eentje genomen.

Sterker nog..ik miste de sigaretten daarna helemaal geen ogenblik..Ik had er totaal geen behoefte meer aan..

Naar hoe ik dat voor elkaar kreeg, zul je wel benieuwd zijn, vermoed ik..

Ik las het boek, geschreven door Alan Carr, 'Stoppen met roken' en toen ik op driekwart van het boek aangekomen was, dacht ik..Ik kap ermee!

En dat deed ik dus..zonder enige inspanning..zonder enig afkickverschijnsel...en zonder mijn goede humeur te verliezen.

Ik hoop van harte dat jij en velen met jou de stap zullen nemen die ik vijftien jaar geleden op de bewuste tiende januari nam. Kopen dat boek dus!!

Want zoals je het nu gedaan hebt..ben je inderdaad helemaal terug bij af. Doe het nu dus maar wèl goed!!

Veel succes!

Groet,

Ton
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
ik kwam niet eens door het eerste hoofdstuk. laat staan dat het mij geholpen heeft.
op eigen kracht, dat is de manier, zelf willen, met tabak en asbak in de kast, zo voor het pakken...
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Jodokus, jij bent een prima hulp voor iemand die graag wil stoppen..maar niet heus. Zonder enige moeite heb ik destijds het roken kunnen laten en als jij dat op een andere wijze voor elkaar kreeg, is dat mij net zo lief. Het gaat mij om het resultaat. Maar klaarblijkelijk is jouw manier van stoppen voor velen veel te moeilijk c.q. veel te zwaar. Overigens heb ik gedurende het eerste half jaar mijn asbak op zijn plaats, naast mijn stoel, gelaten en het aangebroken pakje sigaretten stond bovendien binnen handbereik op een tafeltje aan mijn andere zijde. Desondanks taalde ik niet naar een sigaretje...Geen moment kwam ik in de verleiding er eentje op te steken. En ik denk daarom dat de methode die ik gevolgd heb voor vele mensen een uitkomst kan betekenen. Dat jij niet eens het eerste hoofdstuk volledig hebt gelezen, zegt meer over jou dan over het bewuste boek. Laten we niet proberen elkaar de loef af te steken welke methode de beste zou zijn. Waar het om gaat is tenslotte het resultaat. Mij maakt het niet uit HOE mensen stoppen...ALS ze maar stoppen. Groet, Ton
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
er is toch wel degelijk een overeenkomst:
quote ton
"Overigens heb ik gedurende het eerste half jaar mijn asbak op zijn plaats, naast mijn stoel, gelaten en het aangebroken pakje sigaretten stond bovendien binnen handbereik op een tafeltje aan mijn andere zijde." quote jodokus
"op eigen kracht, dat is de manier, zelf willen, met tabak en asbak in de kast, zo voor het pakken…" dat houdt toch dezelfde gedachte in: als je sterk bent, blijf je er van af, maar het ligt er wel.