Kan je zonder een weegschaal je gewicht meten?

Misschien door lengte en breette te berekenen of zo iets

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.6K

Antwoorden (1)

Je kan een globale schatting krijgen door waterverplaatsing. Bijvoorbeeld: je laat een grote bak water van 100 liter water tot de rand vullen, vervolgens ga je in de bak met water, hierna er weer uit. Op basis van het water wat overgelopen is, en dus uit de bak, kun je stellen hoeveel liter (wat ongeveer gelijk is aan een kilo) is overgelopen weet je globaal je gewicht.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dus stel je weegt 100, dan heb je sowieso 100 liter water nodig om je gewicht te berekenen?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dan zou ik een grotere bak van bijv 150 liter gebruiken. Deze methode kun je ook gebruiken om bijv. afzonderlijk 1 been te "wegen" Dus je hebt van te voren een royale schatting nodig om in te vullen hoe groot een dergelijke bak moet zijn.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Veel meer want het moet overstromen en dat moet 100 liter zijn en dan moet je het ook nog opvangen om te meten.
anneliez
11 jaar geleden
je hoeft het niet op te vangen, als je weet hoeveel water je in de bak hebt gedaan, kun je kijken wat er overblijft en het verschil berekenen
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Door een doorzichtige bak met schaalverdeling te nemen, Pelle, is dat niet nodig.
Maar....is het s.g. van water wel ongeveer gelijk aan die van het menselijk lichaam?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
@Moolkeesje, dat weet ik niet. Maar gezien ons lichaam voor 2/3e deel uit water betstaat, kom je het dichtste bij denk ik zo.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dus als je 70 weegt moet er ongeveer 30 liter overblijven. Mhhh, 70 liter overstromen? Hoe zit dit met een overvol zwembad van 10 bij 10 meter en 2,5 meter diep? Dat is 250 000 liter, die zou dus compleet leeg zijn als er 1500 mensen van 80 kilo instaan?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als er 1500 mensen van 80 kilo in zouden staan, zou het zwembad vol zijn.. Alleen niet met water :P Voorwaarde is dan wel dat het zwembad niet automatisch word bijgevuld op het moment dat er mensen uit gaan.