Kun je melatonine overdosseren?

Dat vroeg ik me af
Mijn zoon (16) gebruikt dit ipv ritalin
6mg per dag
Al jaren
Meestal geef ik ze,maar wat als hij er meer neemt per ongeluk?
Is niet gebeurt hoor
Maar wordt een teveel uitgeplast of wat?
Kan het nergens vinden
Fijne dag allemaal x

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
2.5K

Het beste antwoord

Er zijn geen gevallen van overdosering gerapporteerd. Circadin® is in klinisch onderzoek gedurende meer dan 12 maanden toegediend in dagelijkse doses van 5 mg zonder dat de aard van de gemelde bijwerkingen significant veranderde.
In de literatuur is toediening van dagelijkse doses tot maximaal 300 mg melatonine gemeld zonder dat dit klinisch significante bijwerkingen veroorzaakte.
Als een overdosis optreedt, kan duizeligheid worden verwacht. Klaring van het werkzame bestanddeel wordt binnen 12 uur na inname verwacht. Er is geen speciale behandeling noodzakelijk.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dank je wel
Ook voor de bron
Fijne dag!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Graag gedaan :)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
+
Er is ook Nederlands onderzoek met een groep vrouwen die 5 jaar lang 75 mg per dag kreeg.
Geen belangrijke bijwerkingen gevonden.
(dit is NIET aan te raden zonder arts, bij vrouwen werkt deze dosis waarschijnlijk als anticonceptie) Volgens mij is er in de jaren 60 zelfs geëxperimenteerd met enkele grammen !! per dag.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik slik melatonIne 1,9 mg naast valium 10 milligram, om te kunnen slapen , mag ik meer nemen ,?want soms werkt het niet

Andere antwoorden (1)

Nee, dat kan niet. Dan zou je wel heeeeeeeel veel moeten slikken, maar zoveel heeft niemand in huis. Dus de melatonine zelf gaat je niet schaden.
Wel kunnen de andere stoffen in zo'n pilletje voor vervelende klachten zorgen als je er te veel van slikt.

Bron: vriendin is apothekers assistente en ik had het haar gevraagd omdat ik zelf melatonine slikte en dat werkte niet.