Hoe herken je een vrouw die niet valt voor jou maar voor je geld, je huis, je auto, je status?

Mijn kinderen maken zich zorgen over "mijn vriendin". Ze vinden bepaalde uitlatingen van haar vreemd. Ze hebben het gevoel dat ze tussen ons in gaat staan en vooral op financieel vlak vreemde eisen heeft. (ze wenst het vruchtgebruik van mijn woning- maakt ruzie als ik mijn kinderen een geschenkje wil geven- ze vindt dat mijn kinderen die allebei nog studeren al "genoeg" hebben) Graag jullie reactie.

Toegevoegd na 23 uur:
We zijn 2 jaar samen en hebben een lat-relatie. Ik moet voor mijn werk geregeld naar het buitenland. Mijn vriendin heeft een zoon die bij haar inwoont, die even oud is als mijn kinderen. Ze klaagt dat ze het financieel niet zo breed heeft. Ze zegt herhaaldelijk dat mijn kinderen het later beter zullen hebben dan ik (wij). Ze wil er wel altijd graag bij zijn als ik iets plan met mijn kinderen. Ze wil wel geen verhalen over vroeger horen. Ze heeft het lastig als mijn kinderen anekdotes uit hun kindertijd vertellen. Grapjes die ze uithaalden... herinneringen van toen ze klein waren. Geschenken : een souvenir voor mijn kinderen toen ik samen met haar op cruise was.

Weet jij het antwoord?

/2500

Die zal niet zo heel m*kkelijk te herkennen zijn denk ik. Zal zal het immers altijd ontkennen dat het zo is. Maar als je je gevoel volgt weet je voor jezelf toch genoeg? Als ik zo de gebeurtenissen lees, heb ik mijn mening. Toegevoegd na 2 minuten: Je zou eens kunnen bespreken dat (als er nog ooit een huwelijk zou komen) je heel graag op huwelijkse voorwaarden zou willen trouwen. Met als reden dat ieder een eigen inbreng in het huwelijk heeft. Als dat voor haar een onoverkomelijk probleem is zonder goede reden, weet je al een heel stuk meer.

(Ik kan natuurlijk uitsluitend afgaan op de info die jij geeft). En dan vrees ik dat je kinderen wel een beetje gelijk hebben ; zij zouden voor alles moeten gaan (ook financieel) en zij zou ook bij je moeten willen zijn in een hutje op de hei. Ik wil niet zeggen dat ze een golddigger is (dat hangt ook van jouw inkomen af ;) ) maar ze weet schijnbaar niet helemaal haar plaats in de 'hierarchie'. . Vraag haar financieel bij te dragen aan de huishouding waarvan ze nu deel uitmaakt ; als ze dat op welke manier dan ook weigert of daar moeilijk over doet, weet je hoe de vlag er bij hangt. Hou wel in je achterhoofd dat je kínderen ook problemen zouden kunnen hebben met de nieuwe verdeling van de financiën nu er sprake is van een extra persoon. Doe eens een paar gekke, dure dingen voor JEZELF en zie hoe ze daar allemaal op reageren.

Heel makkelijk. Die zijn knap, goed figuur, en als je naar haar voeten kijkt, dan zie je dat ze langs hun schoenen lopen. DAN moet je uitkijken.

Voor dergelijke personen is er een mooie benaming: 'Gold Diggers'. Hiermee worden dames en/of heren bedoeld die uit zijn op het geld of vermogen van hun partner. Geld speelt voor dergelijke personen dus een belangrijke rol. Een aantal aandachtspunten: 1. Kun je even voorschieten? Het begint meestal onschuldig, ze hebben niet voldoende geld bij of ze zijn hun 'beurs 'vergeten'. Voordat je het weet schiet je ALLES voor en wordt het vanzelfsprekend. 2. Na het aftasten zal er voor een meer gerichte aanpak gekozen gaan worden. Als ze eenmaal weten dat je bereid bent voor hen te betalen, zullen ze brutaler worden. Ze stellen eisen aan je bestedingspatroon, eisen cadeau's en willen toegang tot je middelen. 3. Een belangrijk herkenningspunt is de reactie op een afwijzing. Zij/hij wil graag iets hebben maar jij geeft niet toe. Ontsteken ze in woede of worden ze opeens ijskoud dan weet je dat geld en cadeau's een hele belangrijke rol voor hen speelt. 4. Chanteren. Een uitstekend middel om iets gedaan te krijgen is sex. Gaan ze sex als middel gebruiken om geld of goederen te verkrijgen, dan weet je eigenlijk al genoeg. Geen cadeau's, dan ook geen sex. Je zal zelf de conclusie moeten trekken, want jij kent de situatie het best. Ik zou zeggen, probeer punt 3 eens uit, kijk hoe ze reageert.

Dingen als status, geld, opleiding spelen altijd een rol in een relatie. Er is dan ook geen absolute grens tussen een golddigger en een partner die gewoon iemand zoekt naar bijvoorbeeld financiële zekerheid. Er is dan ook niets mis met een partner die daar op let. Wel is het zo dat jullie zolang er geen sprake is van gezamenlijke inkomen en bankrekening of gemeenschap van goederen elkaar vrij zouden moeten laten in het geven van cadeau´s etc. Nu weet je nog niet veel, vandaar mijn tip: Als ze de vriendin van een vriend van je zou zijn, wat zou je er dan van denken? Wat zou je hem aanraden?

Vertel haar dat je ontslagen(als je een baan hebt) bent zonder recht op uitkering en naar de bijstand moet. Neem desnoods een paar dagen vrij om t echt te laten lijken. Een golddigger zal dan meteen laten zien hoeveel ze echt van je houd.

Jouw kinderen zijn geen echt kleine kinderen meer, omdat ze studeren. Ik neem dus aan dat het pubers/jong volwassenen zijn. Indien zij zich al vragen stellen bij haar gedrag......? Heb je al eens objectief gekeken in hoeverre haar uitlatingen vreemd zijn? Kinderen hebben vaak een goed instinct en zien misschien meer alarmerends dan jij. Liefde maakt blind, dat weet je en dan is het zeker lastig om objectief te zijn. In elk geval maakt zij zich er niet geliefder op bij jouw kids! Het feit dat zij er moeilijk om doet wanneer jij jouw eigen kinderen een cadeautje geeft, geeft mij eerlijk gezegd, te denken. Tenzij het een gewoonte is van jou en je stelselmatig jouw kids rijk bedeelt. Dan zou ik ook zeggen dat je ze teveel verwend en dat zij zelf ook moeten leren met geld om te gaan. Dát weet ik dus niet. Dan kan ik me de reactie van jouw kids ook weer voorstellen en 'moet ze zich er niet mee bemoeien'. Tja, andermans boeken zijn duister te lezen en wij kunnen dan ook geen uitsluitsel geven óf het haar om het geld gaat. Je zult op jouw gevoel moeten afgaan en proberen om alles eens objectief te bekijken. Spelen de financiën altijd een rol, eist zij veel financieel gezien, is ze spaarzaam of geeft ze veel uit en dan vooral voor haarzelf en haar behoeften? Begint zij alles te bepalen of ben jij nog steeds baas in eigen huis? Als het haar werkelijk om geld, status enz. te doen is, dan deinst ze nergens voor terug en zal ze zich daadwerkelijk als blok tussen jou en jouw kinderen op gaan stellen. Waak ervoor!!1

Zijn heel bot tegen kinderen, maken zich druk als je iets duurs koopt, bemoeit zich met jou geldzaken en wil veel dingen van je krijgen. (op financieel gebied)

Duidelijk herkenbaar, nee niet echt. Sommigen actrices en acteurs kunnen daar een puntje aan zuigen. Dergelijke karaktertrekken komen vaak bovendrijven wanneer het slecht of slechter gaat. In uw verhaal proef ik toch al wel iets waardoor ik al enigszins scherper zou worden. Zeker als ze al tussen u en uw kinderen probeert te komen. Als ze echt voor u kiest dan zitten de kinderen daar automatisch bij in, het is niet alleen u maar het gehele pakket. Vruchtgebruik van uw woning? Hm rare uitspraak, zeker iets om scherp op te zijn. U wilt uw kinderen iets toestoppen en daar wordt al op gereageerd? Mijn vrouw vind het zelfs prachtig als ik de kids iets toestop. Dat is namelijk iets tussen u en u kinderen, ze zijn immers een deel van u. Persoonlijk vind ik het bizar dat een vriendin zich al met dergelijke zaken gaat bemoeien en dat soort uitlatingen doet. Tuurlijk het is uw keuze, maar een gewaarschuwd mens telt voor twee. Ook u stelt enige vraagtekens bij het gebeurde, anders stelde u deze vraag niet aan het grote publiek. Indien u doorzet met deze relatie dan zou ik alles laten beschrijven, en als ze het daar niet mee eens is dan lijkt het mij een teken aan de wand. Ik mag dan gezien worden als een ouderwetse weet ik veel wat, maar er is geen enkele vrouw die tussen mij en mijn kinderen komt. In ieder geval ik ben blij dat ik niet in uw schoenen sta en wens u dan ook zeer veel sterkte en wijsheid.

Veel hangt af van de omstandigheden. En daar weet ik natuurlijk niet zoveel van om nu met zekerheid goed te kunnen antwoorden. toch even een poging wagen :) - Vruchtgebruik van je woning. Als je je vriendin al lang kent, is deze vraag aannemelijk. Sowieso, maar zeker als je samen woont. Als je gehuwd bent zal ook niemand zich zorgen maken als de overblijvende echtgenoot het vruchtgebruik krijgt van de gemeenschappelijke woning. Behalve kinderen die erop uit zijn om deze woning te verkopen. Ken je je vriendin maar net, is het weer iets anders. Zelfs als je pas samen zou wonen is deze vraag vrij prematuur. Maar dat hoeft nog niet te betekenen dat dit komt omdat ze uit is op je bezit. - ruzie als je je kinderen een geschenkje wil geven. (Ik vermoed : een geschenkje = geld?) Wat er zo direct in me op komt is de vraag of je haar ook af en toe een presentje (bv. bloemen) geeft. Niet alleen met verjaardagen en dergelijke, maar gewoon als verrassing? Als je bv. je gul geeft aan je kinderen maar bij haar over elke cent zeurt, kan dit haar mogelijk onzeker maken. Niet omwille van het geld, wel omdat je zo laat zien dat je kinderen belangrijker zijn voor je dan zij. Persoonlijk denk ik niet dat je vriendin uit is op je poen. Mensen die daarop uit zijn pakken het vaak véél fijner aan, zodat je amper merkt dat je erin geluisd wordt.Wat ik wel denk is dat er onderhuids een concurrentiestrijd is tussen je vriendin en je kinderen. En dat je onbewust de kant van je kinderen kiest en vandaar deze vraag formuleert. Je had ook kunnen vragen "hoe kan ik zien dat mijn kinderen jaloers zijn op mijn partner" bv. Al bij al kan je je afvragen waarover die bezorgdheid van je kinderen in wezen gaat. Zijn zij niet veeleer bang dat je vriendin met "de poen" gaat lopen en projecteren dat op je vriendin? Wat ik zou adviseren is: - eerst eens met je vriendin te praten. laat haar eens vertellen wat ze voelt, of ze zich bemind voelt, wat ze nodig heeft om zich bemind te voelen etc. Want daar wringt denk ik het schoentje : zij voelt zich niet echt bemind. misschien drukt ze dit materialistisch uit, maar volgens mij heeft ze in wezen behoefte aan meer zekerheid. - maak duidelijk aan je kinderen dat je vriendin ook belangrijk is voor jou. en dat je een regeling zal treffen die ook haar ten goede komt. je bouwt je toekomst immers op et je vriendin, niet met je kinderen. Waarom zouden zij meer recht hebben op je "poen" dan iemand die tientallen jaren aan je zijde heeft gestaan?

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100