Wat betekend het als ze moeite hebben je hartslag te vinden/meten tijdens een onderzoek?

Ik durfde het niet te vragen..
De arts kon mijn hartslag bijna niet vinden,het lukte pas na een paar keer.
En toen had hij nog moeite het goed te horen.
Hij maakte eerst nog een grapje dat het geen zin had omdat mijn hart niet meer klopte(haha,leuk maar niet heus)
Het was ook een heel trage hartslag.
Er werd niet veel over gezegd verder.
Maar nu lig ik er toch wakker van.

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

In jouw geval (omdat je hier op GV al vertelde over je eetstoornis/ anorexia) vermoed ik dat dit mbt je hartslag (deze vinden en zwak) met je eetstoornis te maken heeft. Dit kon ik erover vinden als soort bevestiging. Mensen met anorexia nervosa hebben meestal een: - lage hartslag, - een lage bloeddruk, - een lage lichaamstemperatuur, Mensen met anorexia nervosa die heel mager worden, blijven toch actief. Vaak trainen ze overmatig om op gewicht te blijven. Ze vertonen weinig symptomen van voedingstekorten, totdat ze uitgemergeld zijn. Depressie komt veel voor. Verder lijkt me als je arts tijdens en na onderzoek niet meteen "alarm" sloeg, hij dit 'meeneemt in totale plaatje van jou' en dit doorgeeft aan je behandelaars ;) Mogelijk heb je momenteel weer soort terugval en weer aan het "lijnen"? Dan zou ik later op de dag zeker contact opnemen met je behandelaar. Probeer alsnog maar te slapen, dat is altijd beter voor je hart en psyche dan nu wakker liggen ;) Probeer voor nu die hele hartslag te vergeten en niet zelf gaan zoeken of luisteren ;) Lekker rustig muziekje opzetten bv, iets warms drinken, en zoek iets om te lezen dat lekker afleidt en tot je gaperig wordt en let op een juist buikademhaling! Slaap lekker en sterkte met alles!

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100