Hoe maak ik hier een ander maar geloofwaardig verhaal van?

Ik heb lang geleden een borstvergroting ondergaan. Om prive redenen. Niemand, behalve een paar zeer goede vrienden(innen), weten er van. Dat was ook absoluut de bedoeling. Nu moeten ze verwijderd worden om (verschillende) gezondheids redenen. Nu wil ik wel op mijn FB pagina daar over schrijven. Maar niet de precieze reden natuurlijk, ik wil namelijk nog steeds dat niemand het weet. Nu zal je denken, zet t dan niet op FB maar ik ben echt erg actief op FB en schrijf er haast alles op. Dus ik wil wel dat mijn "vrienden" weten dat ik in de ziektewet thuis zit na een operatie maar niet de precieze reden. Dan kan ik er toch deels over praten en mij ook niet vervelen. Als ik niks zeg valt het op omdat ik normaal veel incheck en schrijf over mijn werk als chauffeur door t land. En over mijn sport avonds etc. Dat ik vakantie heb kan ik ook niet gebruiken.
Hoe kan ik wat medisch/uitleg "verzinnen" zonder dat mijn geheim bekend wordt? Iemand suggesties?

Toegevoegd na 26 minuten:
Ik behoef geen opvoed cursus of ik wel of niet wil liegen. Dat is mijn keuze. En zoals veel mensen weten maakt (bijna) iedereen onderscheid tussen echte vrienden en Faceboek vrienden, net als ik. Graag dus alleen een goed verhaal of idee om mij te helpen, anders gelieve niet te reageren. Dit is een site waar je (bijna) alles mag en kan vragen, zo ook dit.

Weet jij het antwoord?

/2500

Als het zulke goede vrienden zijn kun je ze toch ook privé benaderen (smsje, bellen). Dan hoeft de rest hier geen kennis van te nemen.

Ik zou niet te ver van de waarheid afwijken. Dus bijvoorbeeld vertellen dat er een knobbeltje of cyste (zoals ook Pelle zegt) of verwijderd moet worden. In ieder geval iets goedaardigs. Je zou zelfs kunnen zeggen dat het uit je borst gehaald moest worden. Dan ben je heel dichtbij de waarheid gebleven en hoef je ook niet zo na te denken over je verhaal. Sterkte!

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100