Een Tomboy is een meisje dat zich gedraagt naar een jongen, maar hoe heet een jongen die zich gedraagt naar een meisje?

Kijk wat ik bedoel naar de film Tomboy, is op youtube te vinden.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
3.6K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Een fag?
bamibal
11 jaar geleden
Die heet Thijs Willekes.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Whoehahaha, bamibal!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Een fag is ook een ordinair scheldwoord.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Thijs Willekes ook! haha.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ach ja.....

Antwoorden (6)

een "sissy":

http://www.merriam-webster.com/dictionary/sissy
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Klopt, +
(na 5 andere +)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
+Staat ook bij de wiki over tomboy bij "see also". http://en.wikipedia.org/wiki/Tomboy
Mijn eerste gedachte was een ladyboy.
Ik twijfel er niet aan of er een gelijksoortige film is als Tomboy, maar dan over een jongen/man. Ik ken echter geen titel van zo'n film.

Groetjes,
~Amfi
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Voor de nederlandstalige termen zou ik kiezen voor: een manwijf en een mietje.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Een manwijf is een vrouw, die zich als haaibaai of kenau gedraagt... (Ik geef hier geen min voor, omdat mietje wel juist is.)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ja, manwijf, dat is het juiste woord.
Verwijfd, manwijf...
Goed!
Mietje kan ook...
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dit zijn geen benamingen maar gewoon ordinaire scheldwoorden.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Eens met Jossy.
Scheldwoorden, al denk ik dat je het niet zo hebt bedoeld.
Dus ik geef je geen -
Antoni
11 jaar geleden
Een "sissy" is ook een scheldwoord, vooral in Engelstalige landen!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dat het een scheldwoord geworden is doet niets af aan het feit dat dit de Nederlandse benamingen zijn. Je noemt je vrouw ook niet meer je wijf, toch blijft dit vrouw/echtgenote betekenen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
En homo is ook een scheldwoord.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Homo is geen scheldwoord dat is wat iemand is, zoals hij geboren is. Helaas wordt is het treurig genoeg tot scheldwoord gemaakt.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
*correctie* "Helaas is het treurig genoeg tot scheldwoord gemaakt.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
En datzelfde geldt voor manwijf en mietje en wijf. Gewone benamingen die een scheldwoord geworden zijn.
Alleen is het wat langer geleden.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Een homo is iemand wiens sexuele geaardheid homosexueel is. Dit geldt echter niet voor manwijf, mietje of wijf.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Daar gaat het niet om, het gaat erom dat gewone woorden soms veranderen in scheldwoorden.
Ik heb homo gekozen als duidelijk voorbeeld.
Niet vanwege de betekenis van het woord.
Een metro.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik heb het aan een Engelse in Canada wonende vriendin gevraagd. De equivalent voor jongens is Girly-girl of Nancy-Boy.
Doch, wij beiden zijn het erover eens dat zowel het ene als het andere feitelijk onnodige stigmatisering is. Wat maakt het uit? We zijn allemaal mensen.
Maar dat mag iedereen van mij voor zichzelf bepalen. Deze benamingen klinken in elk geval toch beter dan die scheldnamen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Een travestiet.
Metroseksueel is zich voordoen als homo terwijl ze hetero zijn.
Sissy is een belediging die wordt gebruikt voor een laf persoon.
Ladyboy is een mannelijke transseksueel omdat van man naar vrouw maar nog altijd het mannelijke geslachtsdeel hebben.