Kunnen spieren die je hebt opgerekt, weer helemaal strak later worden zoals ze waren?

Ik had een een paar spieren die ik kon rekken, geknakt en ik heb ze verder laten rekken om te kijken wat het allemaal kon doen.
Nu heb ik dat de spieren maar zover blijven kunnen uitrekken.
Het is niet iets wat ik heb verrekt of dat ik er pijn aan heb,
maar ik kan ze nu verder bewegen en ze zijn veel soepeler maar weet iemand hoe je die spieren weer helemaal krijgt zoals ze waren, ik bedoel dus dat alles weer strakker wordt.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Over welke spieren gaat het?

Antwoorden (1)

Spieren zijn geen elastiekjes die je maar te pas en te onpas kan oprekken en terug kan laten veren.
Natuurlijk kan je met specifiek je spieren trainen wel iets veranderen.
Het is mij niet helemaal duidelijk wat je nu gedaan hebt,.met 'knakken en uitrekken' in weze hoef je spieren die soepel zijn niet weer 'stijver' te laten worden. Je kan dit eventueel bereiken door ze weinig te gebruiken.

Toegevoegd na 22 minuten:
N.a.v. je reactie, ten eerste heb ik een afbeelding van de binnenkant van je knie opgezocht, zoals je ziet zit dat ingewikkeld in elkaar met spieten en pezen die ervoor zorgen dat je knie doet wat nodig is om te lopen te staan te zitten te rennen enz. Je zal je hele leven met deze spieren en pezen moeten doen, dus ze 'knakken en oprekken' omdat dat grappig is zou ik niet te vaak doen. Tot zover de preek van vandaag ;)
Ik denk niet dat je zo snel iets hebt opgerekt, misschien voelt het zo, maar om iets te veranderen in de structuur van je spieren, dus lisser of steviger maken is wel meer nodig.

Als je geen last hebt van je knie zou ik het zo laten.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik had mijn kniespier eerst naar achterengebogen, en als ik er nu naar achteren op leuk kan hij best goed naar achteren buigen, ik had hem 1 keer geknakt ik weet niet hoe ik het beter moet uitleggen, maar kan je met dit antwoord meer?