Is sport een goed hulpmiddel voor het verminderen/verdwijnen van gynaecastomie? Wellicht voedingssupplementen hiervoor?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Antwoorden (1)

Ik neem aan dat je borstvorming bij mannen bedoelt, gynaecomastie? Als je het nog niet zo lang hebt (=het is pas sinds enkele weken/maanden aanwezig) kan je bij je huisarts terecht om te overleggen over een hormonenkuur.

Als het al langer aanwezig is, is chirurgisch verwijderen vaak de enige overgebleven optie, omdat er al klierweefsel aanwezig is dat niet weggaat door lichaamsbeweging, en zeker niet door voedingssupplementen. Het is dus zaak om dit met je huisarts te bespreken als je er iets aan wilt veranderen.