Wat zijn de rode stippen in mijn oog na een klap er tegen aan?

Ik heb gister avond een klap tegen mijn oog gekregen. Nu is het om mijn oog heen helemaal dik en mijn oog zit ook een bertje dicht. Sinds de klap zitten er ook 2 rode stipjes in het oogwit van mijn oog zo groot als de punt van een naald ongeveer. Mijn oog doet pijn als ik het beweeg of het aanraak.
Zijn die rode puntjes erg of gaan die vanzelf weg?

Alvast bedankt!

Toegevoegd na 10 uur:
Het is nu ondertussen 1 dag geleden.
Heeft het dan nog zin om naar de huisarts te gaan?
Ik zie er wel wat wazig mee en ik merk ook dat mijn pupil minder goed reageert op het veranderen van licht.
Is dat erg of gaat dat van zelf over?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
5.3K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik denk dat het bloedinkjes in je oog zijn. Een bezoekje naar de huisarts kan uitkomst bieden.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Bloed uitstortingkjes . Nee niet ga er eens mee , nee ga er mee naar een dokter (oog poli ) kijk het niet aan :)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Zou niet wachten meteen naar de eerste hulp,van een oogpoli
amc
11 jaar geleden
Natuurlijk kan je langs gaan bij de dokter. Je hebt het even aangezien en het blijkt nu dat je er last van hebt. Dan is de beste remedie even langs bij de dokter te gaan om je gerust te stellen en evtl. iets verzachtends te laten verschrijven.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ga naar een oogarts aub! Ik heb ooit een vingernageltje in mn oog gehad en begon ook wazig te zien, nadien kwam er een helse pijn opzetten, hup oogarts! Schrale troost was dat de oogarts zei dat de pijn max 24u zou duren eer het over zou gaan. Ik heb ook het virus herpes simplex aan mn rechteroog gehad, ik weet wat pijn is aan het oog en daar moet je voor bij de oogarts zijn! Doen want je hebt maar 2 kostbare ogen hoor.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Bedankt voor jullie antwoorden!
Het voelt op dit moment alsof er iets onderin mijn oog zit en het lijkt alsof er een wimper haartje voor zit als ik mijn andere oog dicht doe.
Ik ga morgen proberen langs de HA te gaan.

Het beste antwoord

Zou er zeker snel mee naar een oogarts gaan. Slechter zien is reden genoeg.
Waarschijnlijk moet je eerst naar je huisarts voor een snelle verwijzing.

Er is een kans dat je een oogkneuzing zou kunnen hebben. Een oogarts kan beter in het oog kijken dan de huisarts om o.a. je netvlies te controleren.

Ingeval van flitsen, vlekken gaan zien met spoed laten kijken!

Overgenomen uit onderstaande link:
Contusio bulbi, ook wel oogkneuzing of oogschudding genoemd, ontstaat als het oog met kracht geraakt wordt door bijvoorbeeld een vuist, een elleboog, een stick of een bal. Bij balsporten geeft een kleine bal vaak meer schade dan een grote bal omdat een grote bal wordt tegengehouden door de botten van de oogkas.
De gevolgen van een oogkneuzing variëren van een oppervlakkige verwonding met een gevoelig oog tot veel inwendige schade met blijvende vermindering van het gezichtsvermogen.
Klachten passend bij een oogkneuzing zijn lichtschuwheid, tranen, samenknijpen van de oogleden en pijn. Het gezichtsvermogen (de visus) kan verminderd zijn door vochtophoping rond het hoornvlies of door een bloeding in het oog.
Bij onderzoek kan een vervormde pupil zichtbaar zijn. De arts kan met een speciaal oogonderzoek (fundoscopie) afwijkingen op het netvlies zien die passen bij een bloeding in het oog. Na verloop van tijd kan zich staar ontwikkelen in de lens (traumatisch cataract).
De behandeling is gericht op rust van het oog waarbij soms oogdruppels en een oogverband gebruikt worden. Bukken en tillen moeten worden vermeden.
Binnen een week zullen de meeste verschijnselen verdwijnen.
Bij ernstiger letsel is rust niet afdoende en zal de oogarts operatief moeten ingrijpen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

De rode puntjes zijn gesprongen bloedvaatjes, het verdwijnt vanzelf.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Die klap hebben kleine bloedingen veroorzaakt in het hoornvlies. Eigenlijk moet je er wel mee naar de dokter, vooral als je wazig zou zien.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dat zijn waarschijnlijk kleine bloeduitstortingen. Ze doen geen pijn en zouden binnen een maand helemaal weg moeten zijn. Zijn ze na een maand nog zichtbaar, ga dan even langs je huisarts. Verder kan het geen kwaad.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Een “blauw oog” is een bloeding in het gebied van de oogleden, vaak ten gevolge van een kneuzing (stomp, vechtpartij). Een leek kan niet zien of er behalve de bloeding nog verdere beschadigingen zijn.Raak de ogen zo weinig mogelijk aan. Vermijd in elk geval erop te duwen. Gebruik geen zalf! Laat alle hulp over aan de oogarts.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dit kan je zien als een bloeduitstortinkje doordat er een bloedvaatje gesprongen is.
Het oogwit is bedekt met een dun bindvlies. Op het oogwit, dus direct onder het bindvlies, is door de klap een bloeduitstorting ontstaan, die maar klein is, anders kan het zomaar een grote rode vlek worden.
De bloeding stopt vanzelf en doet zelf geen pijn.
Het is eigenlijk hetzelfde als een blauwe plek onder de huid, maar omdat het bindvlies zo dun is, zie je geen blauw maar de rode kleur van het bloed.

Je hoeft er niets aan te doen, een behandeling is niet nodig. De bloeding kan geen kwaad en stopt vanzelf.
De rode vlekjes verdwijnen vanzelf binnen 1-2 weken of misschien wel sneller omdat ze zo klein zijn.
amc
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
ga a u b naar een arts! je zegt erge pijn bij dat oog te hebben en dat is niet goed
amc
11 jaar geleden
Luister naar jouw gevoel! Als je het niet vertrouwd, ga dan even langs bij de dokter. Dan ben je tenminste gerust gesteld.