Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wat veroorzaakt spierpijn zonder dat je hebt gesport?

Ik heb al een tijdje spierpijn en stijve spieren in mijn bovenarmen. Vooral het strekken van mijn kan soms pijnlijk zijn. Hoort dit gewoon bij ouder worden (ben 47) of kan het een andere oorzaak hebben?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
6.5K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (6)

één verkeerde beweging kan al voldoende zijn . En verkeerd in je bed liggen ook zoals te lang op je arm of zo.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ook stress of spanning (bijv op het werk) kan spierpijn geven. Vaak vanuit de nek, of idd schouders en / of bovenarmen.

Zolang het beide armen zijn zou ik me geen zorgen maken over een andere kwaal
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Kou op een warme spier kan ook spierpijn veroorzaken, overigens hoef je niet te sporten om je spieren te laten bewegen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Langdurig achter de computer zitten en met de muiswerken of een huishoudelijk klusje wat je niet heel vaak doet (zoals een aangekoekte oven poetsen oid) kunnen ook voor spierpijn/ stijve spieren zorgen
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ook een val kan de dagen erna hevige spierpijn veroorzaken. In jouw geval kan het veroorzaakt zijn door (langdurig) te zwaar te tillen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Is het je linkerarm? Kan op hartproblemen wijzen. Let op: KAN
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding