Waarom zijn mijn bovenbenen niet recht, en wat doe ik eraan?

Zoals op de foto is te zien lopen mijn bovenbenen niet recht. Aan de buitenkant zijn ze breder ofzo. Is dit vet, en wat kan ik er aan doen? Ik vind het super walgelijk lelijk.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.5K
Ritsuka
11 jaar geleden
bijna iedereen heeft langs de bovenbenen een soort bolling lopen, dat zijn je spieren.
Ritsuka
11 jaar geleden
kijk maar, exact als dit: http://images.myfit.ca/cache/images/Muscle%20Anatomy/Quadriceps.jpg
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
ja walgelijk, wat kan ik er aan doen?
Ritsuka
11 jaar geleden
dat zijn je spieren...
zonder spieren kun je niet bewegen, wil je je spieren eruit gaan snijden ofzo? Dat is gewoon je lichaamsbouw, en iedereen heeft de benen op die manier.
Lees ook dit eens: http://fitvillains.tumblr.com/post/7934677568/why-losing-weight-wont-change-your-shape-and-other
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
dus ik zal altijd zo dik en mislukt blijven, wat fijn zeg
Ritsuka
11 jaar geleden
jij ziet het op die manier, maar dit is niet zo. Je zelfbeeld is verstoord door je eetstoornis en je tekorten aan voedingsstoffen, dat beperkt bepaalde functies in je hersenen. Daar komt ook een deel van de negatieve gevoelens vandaan.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je kan beter iets aan je zelfbeeld doen ipv aan je benen. Jouw benen zijn niet walgelijk lelijk, dik en mislukt.
Ik vind het echt erg als je zo over jezelf denkt, waarom?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
ik wil graag echt een antwoord op mijn vraag, zo kan ik er echt niks mee. ik moet het veranderen en zo lukt dat toch niet
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als ik zo de rest van je vragen eens bekijk, ben je hard op weg om anorexia te krijgen, of heb je dat mogelijk al... Heb het zelf ook gehad, dus herken dit maar al te goed. Je ziet jezelf totaal vertekend; er is niets mis met jouw benen.
Ritsuka
11 jaar geleden
faith, bekijk dat plaatje nog eens, bekijk eens wat de anatomie van de mense is, dat kun je NIET veranderen. Dat zijn je botten en je spieren, gezien hoe dun je bent zit er niet eens vet.
Cryofiel
11 jaar geleden
Vraagsteller, je hebt een probleem. En je ontkent het.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het enige dat je moet veranderen zijn je gedachten.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
nee er is vast niks mis met mijn benen, alleen ze zien er niet dun uit, en dat is dus wat ik wil. volgens mij snappen jullie mij gewoon niet, ik vraag hier wat en krijg geen antwoord op mijn vraag.
volgens iemand die zijn reactie heeft verwijderd(denk ik) is het wel vet wat je ziet, dus er moet toch wat aan te doen zijn??? het lukt me niet om dat vet eraf te halen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
willen jullie gewoon alsjeblieft alleen reageren op mijn vraag
Ritsuka
11 jaar geleden
ik heb geen reactie gezien van iemand over vet, en ik krijg alles in mijn mail wat er geplaatst word. Het is al meerdere keren gezegd: KUN JE NIET WEGKRIJGEN
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Beste faith92,

baggerlip heeft geantwoord op je vraag "Waarom zijn mijn bovenbenen niet recht, en wat doe ik eraan?":

"Ja dat is vet"
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als je lang genoeg jezelf verhongert met 300 calorieën per dag raak je die spieren vanzelf kwijt. Dan moet je wel in een rolstoel door het leven of helemaal niet meer door het leven.
Ritsuka
11 jaar geleden
dat was een antwoord, en zo te zien al verwijderd.
Cryofiel
11 jaar geleden
Beste Faith, jij vraagt ons of we enkel jouw vraag willen beantwoorden, en jou alsjeblieft geen goede raad willen geven. Stel nu dat iemand jou zou vragen: "Iedereen is altijd zo agressief in het verkeer, terwijl ik heel braaf van. Ik stop altijd voor een groen verkeerslicht, en zodra het licht op rood springt, begin ik te rijden. Precies zoals het hoort dus. Maar het lijkt wel of de hele wereld mij maf vindt. Hoe zorg ik ervoor dat men niet meer zo boos reageert?" Wat zou jij dan antwoorden? Zou je meegaan in het verkeerde beeld van degene die jou die vraag stelt, of zou je die persoon er toch op wijzen dat de werkelijkheid misschien anders is dan hij of zij op dat moment gelooft?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik vindt mijn (boven)benen ook lelijk en vet en walgelijk al zegt iedereen dat ik veel te dunne benen hebt.
Mensen zeggen dat mijn zelfbeeld niet klopt,maar toch zie ik het niet.
Soms besef ik het wel,maar toch kan ik niet echt geloven,want het voelt niet zo.
Ik weet dus hoe het is.
Maar ik weet echt niet wat ik je kan adviseren,ik ben er na diverse opnames en therapie zelf nog steeds 24/7 mee bezig en ik kan elke dag wel janken dat ik hier maar niet uit kom.
Ik hoop dat je wel hulp gaat zoeken,anders gaat het misschien fout en moet je straks met spoed opgenomen worden,net als ik vorig jaar.
Ik vind het zo rot voor je,ik weet precies wat je doormaakt.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Sorry ik vind het echt naar voor je laurena ik hoop dat je er echt uit gaat komen. Heb je wel hulp?
Alleen het verschil is alleen wel dat mensen jou te dun vinden en dat is bij mij niet zo. Daarom moet ik meer mijn best gaan doen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Meer je best doen om betere hulp te vinden ja.
Cryofiel
11 jaar geleden
Je bedoelt: er is ooit één enkele persoon geweest die één enkele opmerking heeft gemaakt die je ZOU kunnen interpreteren alsof jij dikke benen zou hebben.
Ritsuka
11 jaar geleden
dus als 1 persoon iets zegt wat opgevat kan worden als dat jij te dik bent, dan moet je dus 'beter je best doen'
maar als iedereen roept dat je ongezond bezig bent en te dun bent dan liegen ze?
Amadea
11 jaar geleden
Van dat antwoord van Baggerlip moet jij je helemaal niets aantrekken, Faith. Want die figuur zat alleen maar onzinantwoorden te geven. Dat was totaal niet serieus bedoeld. Ben jij eigenlijk echt wel twintig jaar, dat jij je zó laat beïnvloeden door wat een vreemde tegen jou zegt? Er hoeft maar eentje even te kikken van 'niet dun' en 'vet' en huppakee, jij vindt gelijk dat die persoon het bij het rechte eind heeft. Anderen kunnen op je proberen in te praten wat ze maar willen, maar daar trek jij je niets van aan. Meteen de volgende vraag over exact hetzelfde stel je. Het heeft totaal geen zin. Jij gelooft het toch niet....
Cryofiel
11 jaar geleden
Dat hoort bij de ziekte. Terugtrekken in een eigen wereldje. Jezelf als dik zien, ook al zegt de weegschaal iets anders. Jezelf als dik zien, ook al weeg je zelf 50 kilo terwijl alle vriendinnen die ongeveer even lang zijn 60 kilo (een enkeling), of 65 tot 70 kilo (de meeste), of 75 kilo (een enkeling) wegen. Geen idee hebben dat je dan zelf de waanzinnig lichte uitzondering bent. Denken dat je de controle hebt door elke dag op de weegschaal te staan, soms zelfs drie keer per dag of meer, en heel precies elk calorietje te tellen. Niet inzien dat je op die manier juist ab-so-luut GEEN controle meer hebt: je MOET immers voldoen aan een PLICHT, dus alle controle is weg. Het is een heel ernstige ziekte. Sommigen sterven eraan. Anderen overleven het, maar komen er nooit echt overheen. Weer anderen krabbelen uiteindelijk op, maar dat kan zomaar meerdere jaren duren.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je moet meer gaan eten.... Dan kan je je x-benen met knokkige knieen iets verhullen. Maar echt mooi zal het nooit worden.
Tenzij... Je meer zelfvertrouwen krijgt en jezelf accepteerd zoals je echt bent. En niet meer in die modeblaadjes gaat kijken en jezelf gaat vergelijken
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als het toch niet echt mooi zal worden waarom zou ik dan meer gaan eten. Dat is een beetje raar he..
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik begrijp het antwoord van mobie ook niet, want ik denk juist dat je prachtige benen kun krijgen door meer te eten. Er is niets mis met je benen, maar ze zijn gewoon wat te dun. Beetje vet erbij en die holtes zijn verdwenen als sneeuw voor de zon.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
faith, je zegt dat je benen in het echt wel meer vet hebben!
Wat bedoel je met in het echt?
Wat je ziet op de foto is wat een ander ook ziet en dat lijken kromme benen, omdat de binnenkant van je bovenbenen, vrijwel zonder vet zijn!
Een van de aantrekkelijke delen van een vrouw, zijn haar dijen, door jouw sterk ondergewicht, is er zo weinig aantrekkelijks aan.
Jij ziet kromme benen die super walgelijk lelijk zijn
Die zie ik ook!
Maar ze zijn niet krom, maar super, walgelijk, lelijk, te mager.
En faith, dat zeg ik niet om je te stangen, maar ik zeg dit, in de hoop dat je a.u.b. gaat inzien dat je het verkeerd ziet. Lees wat Laurena te zeggen heeft, die heeft de zelfde problemen en wil je graag helpen!!
Cryofiel
11 jaar geleden
Faith, kies welke benadering je wilt nemen: de positieve of de negatieve. De positieve: je kunt mooie benen krijgen.
In dat geval moet je wat aankomen om de ingevallen vorm van nu op te vullen. Door aan te komen worden je benen dus mooier. De negatieve: wat je ook doet, je benen blijven lelijk.
In dat geval maakt het dus voor je benen niet uit wat je doet. Maar voor de rest van je lichaam wel. Als je je lichaam voldoende energie geeft door fatsoenlijk te eten, krijg je meer energie. Je voelt je fijner. Je bent minder vaak ziek of slap. Je wordt minder neerslachtig. Je menstruatie komt weer op gang. Je gezicht ziet er gezonder uit. Conclusie:
--  Kies je de positieve benadering? Eet dan weer normaal.
-- Kies je de negatieve benadering? Eet dan weer normaal.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Zorg ervoor dat je wat aankomt zodat zich in die holte wat meer vet ophoopt. Dan zien je benen er recht uit ipv zo uitgehold.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Faith, als niemand ooit tegen jou zegt dat je te dun bent, dan zal ik het doen.
Faith, je bent te dun. De vorm van jouw benen komt doordat het spillepootjes zijn omdat er geen vet op zit. Je wordt een prachtige meid als je wat meer vlees op je botten hebt. Echt waar. Ga alsjeblieft eens goed kijken op http://www.proud2bme.nl/
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Stippel super goede reactie en site, hoop dat faith de moeite zal nemen het te lezen.

Het beste antwoord

Je vraagt of dit vet is. Het antwoord is: nee, dat is geen vet.

Wat je ziet is de vorm van je botten en je spieren. De plekken waar de grote spieren zitten, bepalen daardoor de vorm (ik bedoel: de "omtrek-vorm", als je begrijpt wat ik bedoel) van je benen.

Dat het bij jou afwijkt van wat je bij andere mensen ziet, komt doordat er bij jou helemaal geen vet op je benen zit, en bij alle andere mensen wel.

Ik heb bijvoorbeeld ook botten, en dezelfde grote beenspieren als jij. Waarschijnlijk zijn mijn grote bovenbeenspieren zelfs dikker dan die van jou, omdat ik vooral die spieren continu train bij het roeien.

Toch zie je bij mij niet die "omtrek-vorm" die je bij jou ziet. Hoe komt dat? Dat komt doordat er bij mij een gezonde hoeveelheid vet op de benen zit. Dat kleine beetje vet is voldoende om de "indeukingen" die je bij jou ziet, op te vullen.

Als je van die ronde "omtrek-lijnen" afwilt, kun je twee dingen doen.

--  De ongezonde manier is: je benen zo min mogelijk bewegen. Probeer zelfs niet te lopen of te fietsen, en al helemaal geen trap te nemen. Als je je bovenbeenspieren nooit gebruikt, zullen ze verpieteren; je ziet dat bijvoorbeeld bij mensen met een dwarslaesie die in een rolstoel zitten. Door je spieren op die manier weg te werken, worden de "omtrek-lijnen" van je benen weer rechter.

--  De gezonde manier is: gezond eten, en een gezond BMI bereiken. Dat is moeilijk, want zo te merken wil je dat antwoord helemaal niet horen. Maar alleen op die manier krjig je een gezond beetje vet dat de "deuken" in je "omtrek-lijnen" opvult, zodat je weer natuurlijk gevormde benen krijgt.

Cryofiel
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Heel erg bedankt voor je reactie, ik heb hier echt wat aan. In het echt hebben mijn benen ook meer vet, maar misschien dat je dat op deze foto wat minder ziet. Het is dus niet dat ik geen vet heb.
Maar volgens jou de ongezonde manier dan. Maar ik heb heel erg bewegingsdrang dus ik weet niet of ik kan stoppen met bewegen. Maar helpt het juist wel om oefeningen te doen, of kan ik hier beter mee stoppen? En kan het door wandelen weggaan of wordt het dan ook erger? En als ik nou minder ga eten en hetzelfde blijf bewegen wordt het dan ook minder?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Cryofiel, een supergoed antwoord, helaas begrijpt faith er totaal niets van, ze heeft geen te veel vet, maar ze komt juist vet te kort, waardoor haar spieren meer uitkomen dan normaal.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik snap er wel wat van
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
faith, waarom lees ik dat dan nergens?
Cryofiel
11 jaar geleden
Nee Faith, je hebt de essentie van mijn antwoord juist volkomen gemist. Je zegt dat "in het echt" jouw benen meer vet hebben. Maar dat klopt niet. De foto vertelt de waarheid. De enige echte waarheid. Als jij iets anders ziet, ben JIJ dus degene die het verkeerd ziet. JIJ bent degene die stopt voor het groene licht, die gaat rijden zodra het licht rood wordt, en die boos wordt omdat de rest van de wereld zo stom is dat ze niet zien dat jouw visie de juiste is. Als je toch een antwoord wilt op de vragen die je hierboven stelt: als je oefeningen gaat doen, worden je spieren sterker en krijg je NOG minder vet (voor zover dat bij jou nog mogelijk is). Door oefeningen te doen gaan je benen er dus juist vreemder uitzien dan nu. Tenzij je fatsoenlijk eet natuurlijk, dan krijg je juist weer mooie benen omdat de uithollingen dan worden opgevuld, zoals het hoort en zoals gezond is. Als je geen oefeningen meer doet maar juist zoveel mogelijk stilzit, zullen je spieren verdwijnen. Daar worden je benen iets rechter van. Maar van stilzitten word je nog depressiever dan je toch al bent (of binnenkort zult worden, dat hoort bij de ernstige anorexia die je hebt). Ga je daarmee door, dan zul je ofwel steeds zwakker worden tot je jezelf letterlijk hebt doodgekwijnd, ofwel je zult vanwege acute electrolytenproblemen een hartaanval krijgen waarmee je gewoon direct dood bent. In het graf heb je dan wel keurig rechte benen. Ik weet dat jouw ziekte ervoor zorgt dat je deze tekst zult afwijzen. Toch schrijf ik dit op. Ten eerste omdat het nu eenmaal de waarheid is. Ten tweede omdat ik hoop dat ik hiermee een zaadje neerleg. Dat zaadje ligt nu op de rotsachtige bodem van de ontkenning die inherent is aan anorexia. Maar zodra je na een jaar (of meer) intensieve therapie de weg terug hebt gevonden naar een realistisch zelfbeeld, zal de herinnering aan dat zaadje je misschien helpen het herstel des te sneller op te pakken.
Ritsuka
11 jaar geleden
wil je nu echt gaan stoppen met lopen en bewegen zodat je spierdystrofie krijgt?
Lees nu nog eens goed wat je hier zegt..
Ritsuka
11 jaar geleden
ze snapt er inderdaad niks van eddijst
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Nee klopt ik ben erg dom namelijk
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ja, want je hongert jezelf dood.
Of vind je dat intelligent???
Cryofiel
11 jaar geleden
Niet dom. Ziek. Ernstig ziek.

Andere antwoorden (1)

voor zover ik het kan zien op de foto heb je gewoon iets kromme benen.daar kun je verder niks aan doen als te accepteren hoe ze zijn.
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Heel fijn, nog meer dingen die mislukt zijn aan mij
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Lijkt wel of je in een negatieve spiraal zit. Je geeft niet de indruk dat je daar uit wilt komen. Vat de koe bij de horens en vul die benen op door wat meer te eten! Dat is de enige oplossing om je benen er normaler uit te laten zien. Ik zou zeggen: probeer het eens. Succes verzekerd en als je het dan toch niet mooi vindt, kun je het er weer af krijgen.
Cryofiel
11 jaar geleden
Ook dat hoort bij de ziekte. Anorexia is een hang naar perfectionisme en een sterke wens ergens controle over te hebben. Als je dan het gevoel hebt dat je "mislukt" bent omdat je niet 100% perfect bent, kun je altijd je voedselconsumptie beperken. Dat is iets waar je controle over hebt. Dat is iets waarin je perfectionisme kunt bereiken. Dat je daardoor uiteindelijk jezelf kapotmaakt, is niet relevant: je hebt controle, dat is het enige dat telt. Dat je die controle eigenlijk juist helemaal NIET hebt omdat het hongeren een *dwang* is, heb je niet door. Dat hoort bij de ziekte.
niko
11 jaar geleden
@ faith92 hum...dat kan ik zo niet beoordelen ...zie alleen de benen.