Hoe ontstaat hoofdpijn en wat moet je doen om de hoofdpijn te verzachten?

Met welk middel hebben jullie goede ervaringen?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.4K

Het beste antwoord

Bij hoofdpijn, heb ik in mijn praktijk gemerkt, dat de oorzaak heel vaak te vinden is dat de persoon die hoofdpijn heeft zaken doet die hij/zij niet wil doen en toch maar steeds doet... Dus ze doet dingen die hij/zij niet kan verantwoorden, niet kan doen... Dat resulteert in hoofdpijn... Dus kijk of dit het geval is en dan weet je al de oplossing...

Wat dan ook vaak meespeelt is het volgende, meestal zijn hoofdpijnlijders niet assertied, maar tijdens een hoofdpijnperiode super-assertief...

Dus wil je niet liever de oorzaak wegnemen en niet aan symptoombestrijding doen? In mijn optiek kun je beter de oorzaak van je hoofdpijn wegnemen, dan een middeltje nemen... Wil je toch een middel, neem dan Brufen Retard 800...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Klopt als een bus, ben net een beetje van mijn drie daagse hoofdpijn af, Brufen en finimal. +
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je gaat nu al (over the counter) medicijnen voorschrijven, dat is wel knap.

Andere antwoorden (11)

Hoofdpijn kan onstaan door heel veel verschillende redenen. Wat vaak voorkomt is spanningshoofdpijn, migraine of door veel lawaai.
Je kan bij hoofdpijn een paracetemol nemen. Dat verlicht de pijn. En daarbij helpt rust ook heel goed.
Dus lekker naar bed en slapen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je kan het wat verzachten door 5 minuten je handen vlak boven je hoofd te houden, met de handpalmen naar beneden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik krijg altijd vreselijke hoofdpijn als ik over mijn grenzen ga, tè veel wil doen, moe ben en dan toch doorga.
Ik krijg dan een soort waas voor mijn ogen, en dan weet ik ( te laat) dat ik de andere dag weer drie dagen met hoofdpijn loop.
Ik slik dan brufen en/of finimal, dag en nacht door..

Toegevoegd na 1 minuut:
Wat ik vergeet, laat je partner je nek en schouders goed masseren, dat voelt ook goed.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Doe het rustig aan Loes,ik zeg altijd morgen komt er weer een dag,als je 3 dagen met hoofdpijn loopt kun je ook niet veel doen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Welke pijnstiller je ook neemt, het drukt alleen (tijdelijk) de pijn weg, maar neemt niet de oorzaak weg.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Daar heb je helemaal gelijk in.
Maar ik ben op het moment blij dat ik het met brufen en finimal afkan.
In het verleden heb ik veel migrafin en domperidon geslikt, die heb ik gelukkig niet meer nodig :)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@eef, inderdaad eef, ik besef dat maar al te vaak..
Hoofdpijn is ook vaak een vorm van spanningen : en wat goed helpt tegen de hoofdpijn is onder de douche en dan met je hoofd onder de waterstralen gaan staan dan spoel je ook meteen de negatieve energie weg en het werkt ook als een goeie massage.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Plusje voor teun; deze methode pas ik ook toe op het moment dat ik met hoofdpijn wordt geplaagd. Is in ieder geval de meest lichaamsvriendelijke.
Verschillende oorzaken kunnen leiden tot hoofdpijn: Stress, te weinig (nacht)rust of geen goede voeding zijn vaak de boosdoeners! Voorts kan blootstelling aan teveel lawaai en ook licht ook een oorzaak zijn. Probeer uit bovenstaande uit te vinden wat bij jou van toepassing kan zijn en verander de situatie.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wanneer het om een lichte hoofdpijn gaat en niet weg wil met Brufen legt mijn man zijn ene hand op het voorhoofd en de andere op het achterhoofd. Of het nou een Placebo-effect is weet ik niet maar het verlicht enorm en de hoofdpijn verdwijnt zelfs. Ik weet niet of het bij iedereen werkt maar hij zag het bij een kennis en toen hij het later bij mijn dochter toegepast had was zij weer hoofdpijnvrij.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Veel mensen krijgen hoofdpijn van een smaakversterker: E621 oftewel natrium glutamaat, oftewel ve-tsin. Als je vaak hoofdpijn hebt, kijk dan goed op ingredientenlijsten van alle producten die je koopt die hartig moeten smaken: het zit in b.v. bouillonblokjes, juspoeder, vleeswaren, worst, hamburgers , soepen, sausen, chips, zoutjes, enz., enz. Sinds ik dit vergif mijd, heb ik geen hoofdpijn meer. Dit stofje zou verboden moeten worden. Verder houd ik me aan de stelregel: iedere maaltijd afsluiten met een kopje koffie en geen koffie tussendoor. Zorgen voor regelmaat in voldoende vocht.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Maak je neus schoon, zodat er meer zuurstof bij je hersenen kan komen.

Hoofdpijn kan ook ontstaan door hoge bloeddruk.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb zelf heel goeie ervaringen met flink door de neus de lucht naar binnen zuigen. Ook bij een kater. Een keer of tien. Zit de neus dicht dan toch doen. Gaat normaal gesproken dan na enig doen wel open. De shot zuurstof die de hersenen krijgen is op zich al een ervaring. Wowh man!
Los daarvan is er wetenschappelijk bewijs dat flink door de neus inademen het leervermogen stimuleert.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Jaren gruwelijke koppijn gehad. Vanalles aan gehuisartst.
Tot mofine toe. Uit wanhoop de ogen laten meten. Minieme correctie. Bril aangeschaft. Vanaf het opzetten van dat ding nooit meer last gehad. En dat is nu al 2 jaar!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het klinkt heel gek maar ik heb echt jaren last gehad van hoofdpijn, maar ik kreeg een tip van mijn oudtante, ik was erg wanhopig dus ik probeerde echt alles. Wanneer ik hoofdpijn kreeg wist ik nog voor dat ik hem kreeg dat hij er aan kwam en dit is dan de tip op dat moment moest ik twee glazen water drinken en naar buiten lopen en een rondje om het huis of pand waar ik werk lopen wanneer ik dan weer binnen ben moet ik weer twee glazen water drinken. Je loop je ter pletter naar de w.c maar bijna geen hoofdpijn meer. Dit is de reden dat het werkt je lever ontgift je lichaam maar als hij niet genoeg vocht heb om het te doen geeft hij stoffen af waardoor je hoofdpijn krijg. Je moet naar buiten voor de zuurstof doordat je loopt neem je meer zuurstof op snellere manier van verwerken. Probeer maar uit.