Ik heb heel veel heimwee en niks gaat meer zonder dat ik begin te huilen, wat te doen?

Mijn ouders zijn 10 dagen naar Amerika,
ik ben alleen thuis met een vriendin. Ik ben een meisje van 16. Maar het gaat dus erg slecht, ik heb altijd al last van heimwee maar t wordt steeds erger. Ik kan me op school voor geen meter meer concentreren, ben super misselijk heb hoofdpijn en heel veel buikpij en het de hele tijd koud..
Mijn ouders komen maandag pas weer thuis..
Ik heb morgen 2 proefwerken.. maar het leren lukt helemaal niet.. Ik stress enorm en weet echt niet wat ik moet doen!
Kan iemand me helpen alsjeblieft!?

Ohja, ik bel mijn ouders 1x per dag via skype.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.2K

Het beste antwoord

Jeetje, dat klinkt heel vervelend zeg. Probeer veel afleiding te zoeken, dingen die je leuk vindt. Fitness je bijvoorbeeld één keer per week? Probeer wat vaker te gaan. Sporten zorgt er namelijk voor dat er hormonen vrijkomen die je vrolijk maken. Spreek ook lekker wat met vriendinnen af, zet je zorgen opzij!

Daarnaast maak ik zelf altijd een lijstje met positieve dingen aan het verwijderd zijn van je ouders (huis voor je alleen, je kunt doen wat je wilt, je wordt hier heel zelfstandig van, ze blijven niet voor altijd weg, etc.) Bedenk zo veel mogelijk dingen die wél positief zijn aan het alleen thuis zijn. Door te relativeren zul je ook merken dat het makkelijker wordt om van je ouders weg te zijn. Mocht dit hierboven niet werken, dan is het misschien tijd om naar de huisarts te gaan. Hij kan je misschien een rustgevend middeltje voorschrijven. Voordat er allerlei minnen gegeven worden - dat helpt wel degelijk, ik spreek uit ervaring. Succes en sterkte!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Heei, Dankjewel voor je bericht.
Erg fijn, ja ik probeer ook zeker leuke dingen te doen enzo!
Maar het is gewoon zo moeilijk. Vooral omdat mijn ouders vooral mijn moeder trouwens.
Een baan heeft waarbij ze 's morgen, 'middags & 's avonds als ik uit school kom er altijd is.. dus nu is het zo raar dat ze er zo weinig is...!
Ja, morgen komt mijn jongere broertje thuis, dan vrijdag mn andere broertje, dan is het weekend, en dan maandag nog school en dan komen ze thuis, dus ik ben op de helft!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je houdt het goed vol hoor! :) Die laatste paar daagjes zijn zo voorbij, dat zul je wel zien.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Mijn symptomen (ook heimwee) leken ontzettend op de hare een paar maand geleden. Ik ging naar de huisarts, hij begreep het heel goed en zag hoe erg ik er doorheen zat. Kreeg geen hele doos vol met pillen, maar een stuk of 3 pilletjes die ik door de helft deed. Hielp mij heel goed, je wordt er niet stoned van, maar gewoon rustig en dat is waar het om gaat. Ik zeg in mijn antwoord ook helemaal niet dat de huisarts bij haar maar met pilletjes moet gaan strooien, dat zal hij absoluut niet doen als het niet nodig is, maar als er écht geen andere uitweg is en de symptomen worden ondraaglijk, is een halfje oxazepam soms een uitkomst. Stel je niet aan joh, 108676.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
108676: Ik zou het graag willen, maar ga hier geen discussie starten. Heb haar vraag beantwoord en hoop dat ze er wat aan heeft.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Gisteren heeft mijn buurvrouw(die let zeg maar een beetje op ons) bij de ah soort rustgevende pilletjes gekocht op natuurbasis ofzo. deze zijn gewoon bij ah te koop. Dus hoopte dat het vandaag beter zou gaan, maar nee ik zat in de klas en het eerste uur vroeg de docent al wat er was omdat ik er zo slecht uitzag 2e uur weer, ik bleef maar volhouden dat er niks aan de hand was.. Maar het 3e kwam de docente naar mij toe om te vragen wat er was.. toen kwam t er helemaal uit.. en heeft ze me naar huis gestuurd, nu lig ik dus thuis.. maarja daar heb ik dus eigenlijk ook niks aan.. ik weet het allemaal even niet meer hoor.. het gaan nog 5 hele lange dagen worden..
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
ZE ZIJN ER WEER :)

Andere antwoorden (1)

Wat bij mij altijd hielp was zo min mogelijk alleen te zijn en zo weinig mogelijk contact met mijn ouders.. Dat laatste klinkt misschien tegenstrijdig, maar het hielp mij om niet steeds aan ze te denken.

Veel succes met je proefwerken!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ja, ik heb 2 broertjes maar die zijn uitlogeren.
Ik ben nu huiswerk aan t proberen te maken, straks ga ik gezellig bij mijn buren eten zodat ik een beetje afleiding heb.
Maar ik heb al eens geprobeerd geen contact te hebben, tijdens kamp. Maar dit maakt het alleen maar erger. Dus doe ik nu 1x per dag bellen.
Morgen komt mijn oudste broertje thuis, en gaat mn vriendin naar huis. Dus dan is er al een erg vertrouwd iemand terug. Dan komt vrijdag mijn andere broertje thuis. En dan is het lekker weekend dus dan hoef ik gelukkig niet naar school..
En dan als ik maandag uit school kom zijn m'n ouders er!