Kun je hoofdpijn krijgen door stoppen met blowen?

Ik heb 8 jaar lang dagelijks veel geblowd. Ik ben nu 12 dagen clean. Alleen heb ik sinds 4 dagen knallende hoofdpijn. Nooit zo erg gehad. Kan dit van het stoppen met blowen zijn?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
10.3K
Powergen
11 jaar geleden
Denk het wel, ontwenningsverschijnselen..

Het beste antwoord

Ja, dat kan.
Het staat bij de bekende ontwenningsverschijnselen.

Na het stoppen met blowen kun je ontwenningsverschijnselen ervaren. Dit is vooral het geval wanneer je jarenlang elke dag geblowd hebt. Deze ontwenningsverschijnselen zijn niet altijd even prettig, maar laat het geen reden zijn om dan toch maar weer te gaan blowen. Het feit dat deze ontwenningsverschijnselen er zijn, moet een reden zijn om juist van die rommel af te willen.

De volgende ontwenningsverschijnselen kunnen optreden bij het stoppen met blowen:
Onrust
Rare dromen (nachtmerries)
Warm gevoel (koorts)
Benauwdheid
Het gevoel agressief te worden
Emotionele swings (soms zelfs huilbuien)
Alles is saai voor je gevoel
Moeite met slapen
In sommige gevallen hoofdpijn

http://mens-en-gezondheid.infonu.nl/verslaving/53374-gestopt-met-blowen-wat-nu.html
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het hangt er ook vanaf hoeveel iemand blowt. Ik heb jarenlang geblowt. Zelfs dagelijks. Lekker na het werk als we gegeten hadden en ik wat huishouden had gedaan. Een ander neemt dan wijn of bier. Ik dus thee en een jointje. Een of twee jointjes per avond. En niet van de vette joints. Verder rookte ik helemaal niet. Elk jaar als we zo'n 3/4 weken op vakantie gingen had ik helemaal nergens last van.

Andere antwoorden (3)

Ja, waarschijnlijk komt het omdat je zo plots gestopt bent met blowen. Als het langer dan 2 weken aanhoudt, zou ik een bezoekje brengen aan de dokter.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ja dat kan, als 'afkickverschijnsel'. Water drinken helpt misschien; ieder (half) uur een normaal glas. Succes!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het lijkt me meer toeval. THC is namelijk geen lichamelijk verslavende stof. Probeer anders 1 joint te roken, als het weggaat weet je het zeker. Als het niet weggaat weet je dat je beter even een bezoekje aan de dokter kan brengen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
THC is niet verslavend, niet lichamelijk tenminste. Geestelijk kan blowen verslavend werken, dat klopt. En jawel, ik ben vaak zat "gestopt" met blowen. Als ik in een week meerdere keren blow, dan blow ik de volgende week niet, heel simpel. Ziek word je er niet van.