Ik kraak heel vaak op een dag mijn nek en rug. en soms heb ik zo'n last van mijn rug dat ik gewoon heel erge pijn heb. is het gevaarlijk?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
4.9K

Antwoorden (3)

Gevaarlijk is niet het goede woord in dit geval.
Pijn is een waarschuwing van je lichaam. If de pijn veroorzaakt wordt.door het kraken kan ik niet beoordelen natuurlijk. Maar het kraken is sowieso nutteloos dus als je daar eens mee stopt. Blijf je pijn houden dan even langs de huisarts.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het kraken van de gewrichten kan de voorbode zijn van artrose. Bij een lichte artrose voelt men meestal nog geen pijn. Neemt de artrose toe dan doet het krakende gewricht ook pijn. De botten in het gewricht zijn niet meer beschermd door kraakbeen en schuren bij beweging van het gewricht over elkaar heen. Het schuren van de botten veroorzaakt het krakende geluid in de gewrichten. Vooral bij toenemende artrose kan het kraken van het gewricht veranderen in een luide knak bij een lichte beweging van het gewricht. De luide knak gaat bij artrose meestal samen met een heftige pijn in het gewricht. Tegen krakende gewrichten kan soms fysiotherapie helpen. Het vaakst heb je last van krakende gewrichten bij de enkel en knie, waarschijnlijk omdat daar het meeste gewicht op rust. Artrose kan niet genezen geworden, wel kunnen soms stukjes uitstekend bot verwijdert worden. Heb je vaak last van pijnlijk krakende gewrichten dan zal de huisarts je doorverwijzen naar de orthopeed.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik kraak m'n nek al een paar jaar. It scares the sht out of people. Ik blijf het doen, want anders gaat het vast zitten en dat doet vet pijn bij mij. Ik zeg niet dat het goed is!

Wat sowieso helpt: geen zware dingen sjouwen. Niet in een schoudertas, niet in een rugtas, niet zonder tas.
Iets zwaars was voor mij al twee flesjes water (1 kilo).
Zodra ik weer iets zwaars til merk ik dat ik mijn nek veel vaker moet kraken.

Zorg ook voor een goed kussen dat goed bij de afmetingen van jouw hoofd en nek past.

En ik zou als je het lang blijft houden toch een dokter opzoeken. Ga ik ook doen volgende maand.