Hoe ongezond is het om iedere dag chips of zoutjes te eten?

Ik eet iedere dag een klein bakje (ongeveer 300 gram) chips of zoutjes. Verder krijg ik volgens mij bijna geen verzadigde vetten binnen en ik verbrand ook al die calorieën, maar toch. Ik wil graag gezond eten, alleen die chips kan ik niet laten. Zou dat heel ongezond zijn of valt het wel mee?

Toegevoegd na 10 minuten:
Ik bedoel dus ongeveer 50 gram, ik ging uit van de 300 calorieën.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
19.7K

Antwoorden (11)

Lekker blijven eten die paar chipjes!!!
Als je verder gewoon iedere dag beweging hebt en niet van álles een klein beetje eet kun je dit best blijven doen.
Smakelijk!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
300 gram is wel heel ongezond. Dan hebben we het nog niet over de verzadigde of onverzadigde vetten maar de hoeveelheid zout die in of op deze producten is verwerkt. De zouten zijn mijns inziens het meest schadelijk.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ach joh, alles waar te- voor staat is niet goed. Dus eet met mate en dat geldt voor alles eigenlijk. Maar....300 gram chips is wel heel veel hoor. Als je het nou terugbrengt tot een handje chips, dan kan het geen kwaad. Een beetje chips iedere dag is geen zonde!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je gaat wel de nodige kilo's groeien waarschijnlijk en dat is niet echt gezond.... Ik spreek uit ervaring
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
300 gram is enorm veel, een klein bakje is dan ook bij langena geen 300 gram; 1 zak chips bevat namelijk zo'n 200 gram. 100 gram chips bevat ongeveer 500 kcal, dus zou je, als je al 300 gram consumeerd, 1500 kcal per dag binnen krijgen aan zinloze caloriën. En dat kan weer niet omdat je dan té veel binnen krijgt.

Aangezien je zegt, een klein bakje (ga ik uit van een vloeibare stof 150 ml in zou zitten), zal het neer komen op ongeveer 25 gram chips, ongeveer 125 kcal en is prima. Ook voor elke dag. Maar als je dan toch nog kunt kiezen, zou ik beter gaan voor nootjes; dit is wellicht vetter, maar bevat veel meer ijzer; iets waar veel mensen een tekort van hebben. Daarnaast kies voor gezonde producten, voldoende (zie bron) voeding en tenminste 30 minuten beweging per dag.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Waarom zou je het blijven eten als je weet dat het ongezond is, kijk of je iets vervangend kan vinden.
Wel eens aan noten gedacht?
Geen zoute pinda's natuurlijk, liefst zonder zout.
Om dan alleen in het weekend chips of zoutjes te eten, dan smaken ze nog lekkerder.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Noten bevatten veel waardevolle stoffen en zijn zeer gezond, maar wel veel calorieën.
Chips zijn niet gezond en bevatten ook veel kalorieën.
Kan je toch beter noten eten?
Één handje chips elke dag zonder te compenseren met beweging of minderen in ander "voedsel" zorgt voor kilo's meer per jaar! Alle voorgaande antwoorden zeggen dat het niet zo schadelijk is, maar dat is alleen als je meer beweegt of minder eet.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dan laat je de schade door verzadigd vet, trans vet, zout, kleur en smaakstoffen nog buiten beschouwing.
Zeer ongezond, en bovendien geef je zelf al aan dat chips door jou obsessief gegeten worden. Nu 50 gram per dag en toenemend met 50 gram steeds over een jaar. Over een jaar of 5 eet je een hele zak, 1500 Cal, nog afgezien van zout, verzadigd vet, trans vet, kleur- en smaakstoffen.

Get a life and stop, als je tenminste niet over een aantal jaren op een uitdijend heelal wilt lijken met falende organen
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ongezond, alleen door het zout al. Daar krijgt elk mens al te veel van binnen. (volgens het tv progamma Kassa )
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja het is absoluut ongezond.
Niet alleen het vet maar ook het zout wat je binnenkrijgt.!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik denk van niet, Wel veel zout misschien.. maar het zou goed moeten zijn.