Ben je verplicht te antwoorden op een brief van de verzekeraar waarin wordt gevraagd wat de reden is waarom je met de ambulance bent vervoerd?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
lees de vraag, ze mogen het wel vragen ik vraag of je verplicht bent te antwoorden....

Antwoorden (2)

Je bent natuurlijk niets verplicht. Maar dan zal de verzekering niet happig zijn om je kosten te vergoeden. Lijkt me nogal logisch!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Goed antwoord.. Het is idd beter voor je eigen portemenee..
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
de kosten zijn al vergoed, het is een brief achteraf...
paulus811
11 jaar geleden
De verzekeraar eist net zo makkelijk uitgekeerde bedragen terug als ze menen daar recht op te hebben. Dus dat je het al hebt, is geen enkele garantie dat je het kunt houden.
paulus811
11 jaar geleden
+
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik had zo'n zelfde zaak:
Verschillende keren door ambulance gereden toen mijn zorgverzekeraar mij op gesprek vroeg.
Niet om mij met de kosten op te zadelen, maar de oorzaak te achterhalen.
Na dit gesprek is het nooit meer voorgekomen dat ik brieven of uitnodigingen kreeg om te komen vertellen waarom ik zo vaak een ambulance nodig had.(oorzaak is vervelende chronische ziekte die ervoor zorgt dat ik regelmatig op de eerste hulp beland, daarnaast is er vanuit mijn zorgverzekeraar veel begrip gekomen voor mijn situatie na dit gesprek.)
Maar inderdaad: het is geen verplichting.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Helemaal mee eens en niets meer aan toe te voegen.
Ja dat mogen ze, want zij moeten die ambulance betalen, dus moeten ze weten waarvoor je een ambulance nodig had. Zo gaat dat nou eenmaal bij verzekeringen. Als je geen acceptabel antwoord geeft, kunnen ze zelfs weigeren om te betalen.