Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Is het niet erg ongezond om altijd maar onder kunstlicht te moeten werken?

Neem nou al dat winkelpersoneel in overdekte winkelcentra. Die zien dus de gehele werkdag geen streepje zonlicht. Staan de hele dag onder TL-balken.

En nu het winter is, zien ze voor en na de werkdag ook nauwelijks daglicht.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
956

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Voor het ijken van je biologische klok aan de wereldlijke klok moet daglicht je oog bereiken en dat minstens voor 20 minuten en voor minstens een bepaalde lichtsterkte en voor minstens een bepaald spectrum... Details laat ik over aan de wikiwiki links...

Het is bijna een must om depressiviteit te ontlopen...
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Ja, dat is ongezond. Mensen hebben daglicht nodig, al is het maar een kwartiertje per dag alleen op het gezicht en de handen, bijvoorbeeld om voldoende vitamine D aan te maken.

Maar, zoals ik uit ervaring kan zeggen (Ik heb ooit een winter in een overdekt winkelcentrum gewerkt): niets houdt dat winkelpersoneel tegen om in hun lunchpauze of middagkwartiertje even naar buiten te lopen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat is zo, maar... ook de huismussen hebben hetzelfde probleem. evenals fabrieksarbeiders, etc.
Zelf , in je vrije tijd dit tekort aanvullen is de enige remedie.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding