Wat zijn de symptomen van alcoholvergiftiging?

Toegevoegd na 12 minuten:
Ik ben er vooral ook benieuwd naar of je hierdoor puntbloedinkjes in het gezicht kunt krijgen.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
3K

Het beste antwoord

Bij het begrijpen van de symptomen van alcoholvergiftiging is het belangrijk te beseffen dan niet alle symptomen aanwezig hoeven te zijn. Als één of een combinatie van de volgende symptomen zich voordoet na een zeer recente extreme consumptie van alcohol, dan is dat al genoeg reden om medische hulp in te schakelen. Houd de persoon goed in de gaten, mocht de huid opeens blauwig of bleek worden, dan kan dit mogelijk wijzen op vergiftiging, gezien het feit dat ernstige uitdroging door alcoholvergiftiging de kleur van de huid kan beïnvloeden. Vaak is er bij de persoon in kwestie sprake van verwarring en duizeligheid, al worden deze symptomen vaak over het hoofd gezien omdat vrijwel alle dronken mensen daar last van hebben. Al deze tekenen zijn genoeg reden om medische hulp in te schakelen.

Bovendien, als overgeven en een lage lichaamstemperatuur nog steeds aanwezig zijn 8 tot 12 uur na het laatste drankje, dan is het vrijwel zeker dat er sprake is van alcoholvergiftiging. Het is belangrijk dat de verzorger de persoon niet met alcoholvergiftiging laat zitten, ga liever met degene mee naar de arts zodat de arts op de hoogte kan worden gebracht van de symptomen die zich al voorgedaan hebben. Dit in acht nemend, is het altijd beter simpelweg niet teveel te drinken, zodat dit soort gevallen voorkomen kunnen worden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Naast de symptomen van 'gewone' dronkenschap zal de persoon slaperig, suf of afwezig worden en telkens de neiging krijgen in te dutten. Dit kan gevallen gepaard gaan met misselijkheid en hevig braken, of een algemeen gevoel van onwelzijn. Meestal merkt men dat sprake is van alcoholvergiftiging doordat het slachtoffer niet meer reageert op prikkels zoals aanspreken, aanroepen, aangrijpen of op de wang tikken. Andere symptomen zijn ademstilstand, coma en eventueel hartstilstand.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
In navolging van de twee bovenstaande antwoorden:

Die puntbloedinkjes kunnen ook betekenen dat je overgevoelig bent voor alcohol. Een vroegere vriendin van mij had hier ook last van, vooral op d'r benen in dat geval. Het was bij haar bekend van een licht medische aandoening. Het lijkt me dus verstandig dit te laten onderzoeken, als je hier last vanhebt. Maar het hoeft dus niet een gevaarlijke alcoholvergiftiging te zijn.

Toegevoegd na 11 uur:
Het kan ook komen van de combinatie alcohol en medicijnen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als aanvulling op de eerdere antwoorden:

Alcohol is OOK een bloedverdunner, er kunnen dus bloedingen bij zware alcoholvergiftigingen ontstaan.
Omdat bij vallen en andere onhandigheden snel verwondingen ontstaan die door het analgetisch (pijndempend )ook nog eens niet gevoeld worden,
kunnen mensen veel bloed verliezen zonder het in de gaten te hebben.
Als dronken mensen gaan vechten, kunnen ze zelf zwaar letsel oplopen zonder een krimp te geven, ze voelen de klappen nauwelijks en zakken NIET door de pijn door de benen waar dat normaal gesproken wel zo zou zijn.
Ze lopen dus verhoogd risico op letsel met bloedingen.
En dat terwijl je je bloed juist zo hard nodig hebt.
Drink met mate(n)!!
Alle goeds voor dit nieuwe jaar.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
niet alleen bloedingen ,slapen,ademhalings problemen,
maar dit wordt veroorzaakt door hersenactieviteit wat op dat moment niet"goed "meer funcioneerd. met als gevolg
hersen uitval op bepaalde plekken wat levensgevaarlijkkan zijn!!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ademstilstand, coma en eventueel hartstilstand.!
Bronnen: