Avondje stappen... met een spastische darm?

Hebben er mensen tips voor een leuk avondje stappen terwijl je last hebt van een spastische darmen? Hoe lossen andere mensen dit op?

Vind het leuk om en gezellig café te bezoeken, maar als het op zaterdagnacht helemaal vol staat ga ik er absoluut niet heen, want de toiletten wil je liever niet komen!En een evenement als Sensation of Trance Energy kom ik al helemaal niet...

Als er mensen zijn die hier ervaringen mee hebben, of met bijvoorbeeld medicijnen (Norrit?) dan hoor ik het graag!

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Antwoorden (5)

Bij mij helpt óf niks eten vantevoren, óf heel veel eten, zodat je darm het echt druk heeft. Maar dit helpt maar een korte tijd, zeg een uur of drie...

Ook een kop venkelthee van tevoren kan tijdelijk de darm kalmeren.

Verder blijft het een zaak van je moment uitkiezen en rekening houden met je probleem. Neem wat schoon goed en een washandje mee, zodat als er een ongelukje gebeurt je niet meteen met een ramp zit.

Ook kun je een bak ontsmettingsdoekjes meenemen, als je dan toch van het toilet gebruik wil kunnen maken, zonder dat je je om de locatie hoeft te bekommeren.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ga niet met een lege maag, maar zeker niet met een volle maag van huis. Neem voor je vertrekt wat valeriaan tabletjes.

Als je met het openbaar vervoer gaat; niet tegen de rijrichting in gaan zitten en niet lezen onderweg.

Drink geen dranken met bubbels er in. Dat veroorzaakt gassen in je darmen, die er uiteraard ook weer uit moeten.

En probeer van te voren op internet te achterhalen wat een gezellig en hygiënisch cafe is.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
je zou Immodium kunnen nemen,dat is een diarreeremmer,maar het nadeel is dat je er krampen van kunt krijgen.Wil je toch een diarreeremmer gebruiken probeer het dan eerst thuis uit om te kijken hoe je erop reageert.Dat geld eigenlijk ook voor je voeding.Probeer eerst thuis uit wat je veilig kunt eten zonder last te krijgen en waar je niet zo snel van naar de wc moet rennen.Als ik uitga eet ik alleen dik vloeibaar ( yoghurt,vla e.d.) omdat ik weet dat ik daar geen last van ga krijgen maar bij jou kunnen het heel andere dingen zijn.

Neem zelf toiletpapier mee (dat kun je klein opgevouwen in je zak doen) en evt.natte doekjes.En verder verstand op nul als je op een vies toilet moet,je zult er niks van krijgen en je zult toch je behoefte ergens moeten doen.
Lange wachtrijen zijn het ergst,als het toilet bedoelt voor het andere geslacht rustig is ga ik daar en anders is het knijpen of voorrang vragen.

Ik wens je heel veel uitgaansplezier,blijf alstjeblieft niet thuiszitten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Drinkt peach sap.
Is heel goed voor spastische darm.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
echt niet.... ga je van aan de race, niet fijn!
Als je het nog niet gedaan hebt, hou dan een voedseldagboek bij gedurende een bepaalde tijd. Zo kom je te weten welk voedsel (eten en drinken) een aanval triggert.
Ik heb ook ervaren dat de stress die vooraf gaat aan een dagje uit "want wat als er iets gebeurt..." al een negatieve invloed heeft.
Ik gebruik zelf dagelijks Duspatalin. Dit dimt het effect van spastische darm voldoende voor mij. En ik geef zelf toe : het effect is medicinaal maar ook psychologisch !