Stoppen met de pil? Beter voor je humeur/emoties/moeheid ?

Vroeg me af of je erg veel merkt als je stopt met de pil. Misschien minder snel kort lontje/ chagrijnig / moe?
Iemand ervaring mee?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
4K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik ben eind april gestopt maar merk geen verschil.Ik denk dat het persoonlijk is.Ik voelde me goed met de pil en zonder
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Oja zeker weten. Toen in gestopt was met de pil voelde ik me stukke beter. Het liefst zou ik nooit meer aan de pil willen , maar er zijn geen echte alternatieven.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Bij mij was dat 20 jaar geleden wel degelijk zo: stoppen met de pil en jezelf een stuk beter voelen. Veel vrolijker, meer zin in seks.

Antwoorden (5)

Ik ben een tijdje aan de prikpil geweest (20 jaar geleden hoor) Ik weet nog dat ik daar erg veel korte lontjes door had.
Mn man mocht ook niet aan me komen, dus...die pil werkt dan wel erg goed :-)
Toen ik er dus vanaf was, werd ik weer een stuk gezelliger.
Maar...zoals ik al zei, dat is heel lang geleden, en weet niet of het nu nog zo werkt
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dat ligt er aan, dat werkt bij iedereen anders. Sommige mensen zijn sowieso prikkelbaar de dagen voor hun echt menstruatie begint. Welke anticonceptiemethode wil je dan gebruiken want dan moet je niet meer iets met hormonen nemen.

Sommige vrouwen hebben last van bijwerkingen van de pil, zoals:

gevoelige of gespannen borsten
hoofdpijn
stemmingsveranderingen
misselijkheid
gewichtstoename
doorbraakbloedingen

Deze bijwerkingen komen vooral voor als u met de pil begint. Ze gaan doorgaans binnen enkele dagen tot maanden over. Houdt u er last van, overleg dan met uw huisarts.
http://www.apotheek.nl/Thema_s/Thema_s/Anticonceptiepil.aspx?mId=10702&rId=20

Dus: maak een afspraak met je huisarts en bespreek het. Denk van tevoren goed na over hoe lang je klachten bestaan en of je die voor je met de pil begon ook al niet had.

Iedereen is anders, dus de ervaringsverhalen van anderen kunnen jou niet echt helpen. Wat je ook kunt doen is eens proberen de pil langer door te slikken. Bijv drie maanden achter elkaar en dan weer eens een stopweek te houden of gewoon wachten tot je een doorbraakbloeding krijgt en dan een stopweek houden. Kijk eens hoe je daar op reageert of bespreek dit eens met je huisarts.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ja, ik ben voor diezelfde redenen, plus suicidale depressie en gebrek aan libido gestopt met die hormonentroep. Voel me nu een stuk beter.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ja kan er van opknappen als je er mee stopt. Het kan ook per,merk verschillen. Je kan dus ook met je huisarts overleggen voor een ander merk of type. Of je probeert de nuva,-ring. Dat is een heel laag gedoseerde anticonceptie. Succes met het zoeken naar de oplossing!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
De hormonen die de pil afgeeft kunnen invloed hebben op je gemoedstoestand. Een spiraaltje geeft minder hormonen af en daardoor heb je ook minder last van een slecht humeur. Artsen raden dit anticonceptiemiddel dan ook veelvuldig aan als alternatief voor de pil.