Hoe kan ik me op een slecht moment goed voelen?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Kan je iets meer hierover vertellen? Misschien kan een voorbeeld van een slecht moment iets verduidelijken.

Het beste antwoord

Er zijn geen slechte momenten alleen slechte gedachten. Zelfs het moment dat mijn moeder doodging vorig jaar was voor mij een mooi moment. Ik denk dat je je bewust moet worden van het feit dat jij door jouw gedachten er zelf voor zorgt dat je je slecht voelt.

Met je gedachten kun je dat dan ook omdraaien, al heeft dat wel wat oefening nodig. Je kunt je verheugen op dingen die nog gaan komen, plannen maken om iets leuks te gaan doen of effe bellen met een vrolijke/leuke vriendin. Als je veel last hebt van negatieve gedachten en je vaak vervelend/somber voelt, denk dan eens na over een programma of gesprekken met iemand. Zoals NLP, effectief denken en zo verder. Daar leer je dat je ook anders kunt denken en daarmee veel kunt bereiken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mooi antwoord. +1

Andere antwoorden (9)

Dan heb je het gevoel dat het altijd nog slechter kan, dus heb je toch nog een goed gevoel
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Door dat hier te vragen, dan peppen wij je weer op.
Kop op meid, er komt weer een mooi jaar aan!
14 jaar geleden
Ga actief sporten. Met sporten maak je endorfinen aan waardoor je je gelukkiger gaat voelen. Het geeft meer energie om dingen aan te pakken en je wordt er gezonder door.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Positief blijven denken..dat slechte gevoel gaat weer voorbij;-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je je slecht voelt is daar een reden voor .Dan mag je je slecht voelen .Op het moment dat je van het nare gevoel af wil ,ga je afleiding zoeken met mensen om je heen waar jij je lekker bij voelt. Dan zou je er over kunnen praten met ze. Afleiding zoeken lijkt mij het verstandigst.Wandelen of sporten kan ook helpen.
Succes!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het begin van de genezing.?!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Omdat het slechte moment dan voorbij is.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Door te bedenken dat er nog zoveel dingen zijn waar je je wel blij mee kunt voelen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Jezelf geen verbod op 'slecht voelen' opleggen, naar buiten de frisse lucht in en blijven lachen ook al meen je het niet.