Hoe kan ik er voor zorgen dat mijn buikspieren even "dik" worden?

Ik doe heel vaak buikspieroefeningen maar nu valt me dus op dat mijn bovenste buikspieren (net onder mijn ribben) veel dikker zijn dan die daaronder. Met als gevolg dus dat mijn buik als een soort berg en dal is. Welke training(en) kan ik doen om ze weer hetzelfde te krijgen?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Antwoorden (1)

Waarschijnlijk doe je vooral veel sit ups, dit traint voornamelijk de bovenste buikspieren.
Je moet dus zorgen dat je de oefeningen afwisselt, en dus ook o.a. de schuine buikspieren en onderste buikspieren traint.

Op deze pagina zie je voorbeelden met plaatjes van 3 oefeningen die goed zijn voor de lage buikspieren: http://www.fitwatch.com/weight-loss/top-3-lower-ab-exercises-560.html
Op Youtube kun je ook veel instructiefilmpjes zien als je zoekt op 'lower abs'.

En uiteraard ook de rest van de spieren van je lichaam trainen, en je buikspieren ook af en toe een rustdag geven.

Toegevoegd na 1 minuut:
Vooral de plank is goed, en de side plank is vooral goed voor de schuine buikspieren.
Ritsuka